וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי רשת "סופר זול" חשוד בהעלמת 13 מיליון שקל

אלה לוי-וינריב

20.5.2014 / 10:37

החשד: יהודה גואטה נהג לכאורה להנפיק זיכויים שלא כדין ללקוחות פיקטיביים בקופות הרשת בשווי מאות אלפי שקלים

הותר לפרסום: בעלי רשת "סופר זול" נעצר בתחילת השנה בחשד להעלמת 13 מיליון שקל מהכנסותיו ברשת. החשוד, יהודה גואטה, בעל רשת המרכולים התל-אביבית "סופר זול" (שהתפצלה מרשת "סופר באבא"), נעצר בחשד כי ניסה להונות את רשויות המס בדיווחים כוזבים והעלים מהכנסותיה של רשת המרכולים. לאחר דיונים וערעורים שנמשכו מספר חודשים, התיק השופט ד"ר עודד מודריק מבית המשפט המחוזי בתל אביב לפרסם את הפרטים על עצם קיום החקירה והמעצר.

גואטה, בן 47 מחולון, נעצר בתחילת ינואר השנה על ידי חוקרי פקיד שומה חקירות מס הכנסה תל-אביב, לאחר שביקורת שומה שנערכה אצלו על ידי מפקחי פקיד שומה ת"א 1 בשיתוף המחלקה לביקורת מערכות מידע ממוחשבות ברשות המסים, העלתה חשד להעלמת הכנסות.

החקירה העלתה, כי גואטה נהג לכאורה להנפיק זיכויים שלא כדין ללקוחות פיקטיביים בקופות הרשת בשווי מאות אלפי שקלים, ובחקירתו אכן הודה כי הזיכויים בסכומים שמעל 1,000 שקל אינם אמיתיים. עם זאת, טען גואטה כי אינו יודע מי אחראי להנפקתם. החוקרים מצאו למשל, כי במהלך חודשיים בשנת 2010 הוצאו זיכויים בגובה 900,000 שקל בארבע פעולות זיכוי בלבד.

טרם מעצרו של גואטה נמצאו עדויות להעלמת הכנסות בשיטה זו בשנים 2008 עד 2010 בגובה 13 מיליון שקל כאמור, כאשר מאז המעצר ועד היום נמצאו ראיות להעלמת מיליוני שקלים נוספים.

ברשות מציינים, כי באותה תקופה בה התחיל להפעיל את העסק הנוכחי, גואטה עבר באופן פתאומי ממעמד של מוגבל בבנקים לבעל נכסים רבים: מלבד הרשת, בבעלותו מספר נכסי נדל"ן, כלי רכב וכן מכון כושר ויוגורטייה מוכרים בת"א.

מהרשות נמסר, כי במהלך החקירה גואטה סירב למסור מידע כמתחייב על פי חוק ואף איים על החוקרים. גואטה סירב למסור לחוקרים כוננים ובהם גיבוי של מערכת הנהלת החשבונות, המכיל מידע על הכנסותיו והוא אף צעק ואיים על החוקרים בעת חיפוש שנערך בביתו ובמשרדו והפריע להם לבצע את עבודתם. מאז טען, כי הכוננים אבדו, למרות שחברת הנהלת החשבונות דיווחה כי מסרה לו את הכוננים שבועות מספר לפני המעצר.

  • עוד באותו נושא:
  • העלמת מס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully