וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה להסדר חוב נגד קרן מרקסטון

ליטל איסטמטי

21.5.2014 / 13:48

המוסדיים המחזיקים באגרות החוב של פנומנל, באמצעותה מחזיקה מרקסטון ב-24% מפסגות, מגישים בשעה זו בקשה להסדר חוב

בקשה להסדר חוב נגד מרקסטון: הגופים המוסדיים המחזיקים באגרות החוב של פנומנל, החברה באמצעותה מחזיקה מרקסטון ב-24% מפסגות, מגישים בשעה זו בקשה להסדר חוב מטעם הנושים ומינוי בעל תפקיד לחברות - כך נודע ל"גלובס".

כפי שנחשף ב"גלובס" בתחילת החודש, מחזיקי אג"ח פנומנל, שהונפקו ב-2007 ללא ביטחונות, החליטו להורות לנאמן לנקוט הליכים משפטיים מול קרן מרקסטון הקורסת - המנוהלת על-ידי רון לובש - על מנת להשתלט על החזקותיה בפסגות ולקדם את מכירתן. על רקע זה פנתה לאחרונה נציגות מחזיקי האג"ח, באמצעות עו"ד גיא גיסין, לאייפקס, והציעה לה לרכוש את מניות המיעוט בפסגות תמורת כ-550 מיליון שקל.

ככל הידוע, באייפקס הביעו נכונות עקרונית לרכוש את המניות, אולם המו"מ נמצא בשלבים ראשוניים והסיכויים שכהן תסכים לשלם את הסכום האמור נראים נמוכים. זאת, בין היתר משום שבאייפקס מודעים לכך שכרגע אין עוד רוכש פוטנציאלי על הפרק, וכי מדובר בהחזקה בעייתית שמרקסטון או נושיה יתקשו למכור לגורם אחר.

אם קרן אייפקס תרכוש כעת את מניות המיעוט בפסגות תמורת סכום נמוך מ-550 מיליון שקל, את המחיר ישלמו מחזיקי האג"ח: החוב של מרקסטון לנושי פנומנל נחות לחוב של כ-400 מיליון שקל לבנקים נושי אמפיק (החברה האם של פנומנל). במילים אחרות, מאחר שלבנקים יש ביטחונות, הגופים המוסדיים תלויים בתג המחיר שתקבע כהן. סכום של 550 מיליון שקל יכסה את כלל החובות, אך כל הפחתת מחיר תהיה על חשבון מחזיקי האג"ח, שהגדולים בהם הם מנורה מבטחים, הפניקס ואיילון.

  • עוד באותו נושא:
  • מרקסטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully