וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: תנובה תימכר לקונצרן סיני לפי שווי של 8.6 מיליארד שקל

שירות גלובס

21.5.2014 / 21:34

השווי יניב רווח מהיר של מיליארדי שקלים לאייפקס, שרכשה את השליטה בקונצרן החלב בתחילת 2008. כפי הנראה, הסינים יפעלו להפריד מתנובה חברה שתרכז את הפעילות הבינלאומית

העסקה למכירת תנובה על-ידי קרן ההשקעות אייפקס לידי קונצרן המזון הסיני ברייט-פוד נמצאת על סף חתימה, על פי שווי של 8.6 מיליארד שקל. העסקה תחתם ככל הנראה הלילה.

מוקדם יותר החודש טסה לסין זהבית כהן, מנהלת קרן אייפקס ישראל, על מנת לקדם את המשא-ומתן למכירת השליטה בענקית החלב לידי ברייט פוד. במהלך ביקורם נפגשו הסינים גם עם בעלי מניות נוספים בתנובה - הקיבוצים, וכן עם מאיר שמיר, שותפה של קרן אייפקס בגרעין השליטה בתנובה.

השווי יניב רווח מהיר של מיליארדי שקלים לאייפקס, שרכשה את השליטה בקונצרן החלב מידי הקיבוצים והמושבים בתחילת 2008. אייפקס מחזיקה ב-56% ממניות תנובה, כשעימה בגרעין השליטה נמצאת מבטח שמיר, שבשליטת מאיר שמיר, המחזיקה 21% מהחברה. יתר המניות מוחזקות בידי קיבוצים ומושבים.

אייפקס ומבטח שמיר רכשו את השליטה בקונצרן החלב בתחילת 2008, במחיר ששיקף לתנובה שווי חברה של כ-3.8 מיליארד שקל. מאז תנובה חילקה לבעלי המניות בה דיבידנדים בהיקף אדיר, של 2.6 מיליארד שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • תנובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully