וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פוטנציאל ל-3 מיל' חביות נפט במזרח הים התיכון"

שירות גלובס

22.5.2014 / 16:28

יממה לאחר ביטול עסקת וודסייד, הציגה נובל אנרג'י במסגרת כנס גז ונפט של UBS: פוטנציאל לעוד 4 טריליון רגל מעוקבת (TCF) של גז טבעי ברישיונות החברה במזרח הים התיכון

עסקים כרגיל בנובל אנרג'י: יממה לאחר ביטול עסקת וודסייד, הציגה אתמול (ד') נובל אנרג'י במסגרת כנס גז ונפט של הבנק השוויצרי UBS. נובל אנרג'י היא השותפה של קבוצת דלק וישראמקו במאגר "תמר", ושל קבוצת דלק ורציו במאגר "לוויתן".

במצגת, שמקדישה מספר עמודים לאזור המזרח התיכון, מציינת נובל אנרג'י כי קיים פוטנציאל ל-3 מיליארד חביות נפט ברישיונות החברה באזור מזרח הים התיכון, ולעוד 4 טריליון רגל מעוקבת (TCF) של גז טבעי, נוסף על התגליות שהוכחו כבר ב"לוויתן", "תמר" ו"בלוק 12" בקפריסין.

מנכ"ל נובל אנרג'י צ'רלס דייוידסון הגיב לביטול העסקה, במסגרתה הייתה אמורה ענקית האנרגיה האוסטרלית וודסייד לרכוש 25% מהזכויות ב"לוויתן" תמורת 2.71 מיליארד דולר, ואמר כי מאז החלו המגעים עם החברה האוסטרלית לפני שנתיים חלו שינויים משמעותיים בתכניות הפיתוח של המאגר. הופעת שווקים במדינות שכנות לישראל היכולות לקבל גז בצנרת דחקה את הפיתוח של תשתיות הנזלה ליצוא לשווקים רחוקים יותר לשלב השני של פיתוח המאגר. "למרות שלא הצלחנו להגיע להבנות עם וודסייד אנו ממשיכים להתקדם עם שותפינו ועם ממשלת ישראל בתכניות לפתח את המאגר הזה, הנמצא בליגה העולמית, לטובת בעלי המניות", אמר דייוידסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully