וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילה להוט: מיזוג עם פרטנר תמורת תחרות בטלוויזיה

גד פרץ

23.5.2014 / 21:05

הממונה על ההגבלים העסקיים מחייב את הוט להקטין חסמי כניסה בשוק הטלוויזיה בתמורה למיזוג הוט מובייל-פרטנר. בתוך שש שנים תיבדק רמת התחרות בשוק ונחיצותה של הרשת משותפת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין מספיק תדרים עבור חמישה מפעילים סלולריים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הממונה על ההגבלים העסקיים דיויד גילה, כפה על קבוצת הוט תנאים שיחייבו אותה להקטין חסמי כניסה בשוק הטלוויזיה, וזאת בתמורה למיזוג הרשתות בין הוט מובייל וחברת פרטנר. בנוסף קבע גילה כי בתוך שש שנים תיערך בדיקה לגבי רמת התחרות בשוק הסלולרי ונחיצותה של רשת משותפת בין החברות, מה שיעניק לו זכות לפרק את הרשת המשותפת. ביום ראשון הקרוב יפורסמו התנאים המלאים למיזוג, אלא אם כן תקבל הוט חיסיון על חלק המיזוג, כפי שאמרה שבכוונתה לבקש.

באופן חריג ולא שגרתי, החליט הממונה על ההגבלים העסקיים, כי מיזוג הרשתות שבין החברות יעמוד למבחן תוך שש שנים. במידה ויגיע למסקנה כי המיזוג טומן בחובו ירידה ברמת התחרות בשוק, הוא יוכל לפרק את שיתוף הפעולה בין החברות באופן שהשיתוף המלא, כולל תדרים, מה שקרוי שיתוף אקטיבי, יופסק תוך שנתיים ואילו שיתוף הרשתות ברמת הברזלים והאתרים, ייפסק תוך 3 שנים. סעיף זה היה סלע המחלוקת בינו לבין החברות, וגילה לא הסכים להתפשר בעניין.

בבדיקה שקיים גילה הוא הגיע למסקנה כי ישנו מחסור אמיתי בתדרים לטובת הדור הרביעי, ולכן אין מספיק תדרים עבור חמישה מפעילים סלולריים. הבדיקה העלתה שאם לא יהיה שיתוף תדרים גם בדור השלישי וגם בדור הרביעי ביחד, יהיה קושי טכנולוגי להעמיד רשתות באיכות טובה ולכן הסכים ששיתוף רשתות מלא יהיה גם בדור השלישי. היות ומדובר במיזוג מלא שהיה לרשות קשה לעכל, הוא החליט על מנגנון הפירוק כאמור.

מה שמעניין הוא שלאור העובדה שהוט היא מונופול בטלוויזיה, ופרטנר היא שחקן שרוצה להיכנס לתחום הטלוויזיה, החליטה הרשות לנצל את הסיטואציה ולאלץ את הוט להסכים לתנאים שיקטינו חסמי כניסה בשוק הטלוויזיה עבור מתחרים חדשים וזאת בדומה לתנאים שקבע במיזוג של בזק-יס.

הכוונה של הרשות היא שהוט לא תוכל להגביל צריכת שירותי תשתית אינטרנט הנובעת מנפח הגלישה המצטבר של הלקוח כך שלא תוכל לתעדף לקוחות שגולשים בקצבים מהירים על פני לקוחות שגולשים בחבילות הגלישה הנמוכות. הוט לא תוכל לחייב את ספקיות האינטרנט שירכבו על הרשת שלה בגין העברת קיבולת אלא לפי נוסחה שקבע הממונה. הוט תחויב לשמור על נייטרליות ברשת שלה וכמו כן תיאלץ לבטל הסכמי בלעדיות עם ספקי תוכן מלבד הפקות מקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully