וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר לקבוצות: רוצים פטור ממע"מ תנו מחיר סופי

25.5.2014 / 11:22

הפגישה בין האוצר לנציגי קבוצות הרכישה הסתיימה בכך שבאוצר ביקשו מנציגי הקבוצות לגבש נייר עמדה בנושא להציג אותה לאוצר ולרשות המסים במועד מאוחר יותר

קבוצות רכישה יצטרכו לשנות שני דברים בסיסיים בדרך פעילותן כדי שיוכלו להיכלל בהטבת מע"מ בשיעור אפס - כך נודע ל"גלובס". בסוף השבוע שעבר נפגשו נציגי הקבוצות עם נציגי משרד האוצר כאשר מטרת הפגישה היא לאפשר גם לחברי הקבוצות ליהנות מההטבה. בעוד בפגישה, בה נכחו גם נציגים מרשות המסים ונציגי האוצר, נאמר בין היתר כי באופן עקרוני תישקל האפשרות להכליל גם את חברי הקבוצה בתוכנית, הובהר לנציגי הקבוצות כי יהיה עליהם לפתור כמה סוגיית כדי שהדבר יהיה אפשרי.

במסגרת הפגישה בין נציגי קבוצות הרכישה לאנשי האוצר בסוף השבוע האחרון קיבלו נציגי הקבוצות מסר ברור ממשרד האוצר: כל עוד מחירי הדירות בפרויקטים המאורגנים על ידי קבוצות רכישה אינם סופיים וכל עוד לא יימצא פתרון לסוגייה שבפרויקט שכזה אין יזם או קבלן המעניק ערבות חוק מכר לרוכש ואחראי כלפיו לא ניתן יהיה לשלב את הקבוצות בהטבת המע"מ.

הפגישה הסתיימה בכך שבאוצר ביקשו מנציגי הקבוצות לגבש נייר עמדה בנושא להציג אותה לאוצר ולרשות המיסים במועד מאוחר יותר. באותו הזמן, גורמים בענף מעריכים כי מארגני קבוצות הרכישה יתקשו למצוא פתרון לשתי נקודות אלו בעיקר משום שקביעת מחיר סופי בקבוצת רכישה יאלץ את הקבוצות לשנות את מתווה הפעילות הידוע היום.

כזכור, קבוצות הרכישה מנהלות מאבק מאז ההכרזה על תוכנית המע"מ עליה הכריז שר האוצר יאיר לפיד כדי שגם חברי הקבוצה הרוכשים דירה ראשונה ועומדים בקריטריונים שנקבעו יוכלו ליהנות מההטבה. נכון להיום, על פי תזכיר החוק שפורסם להערות משרדי הממשלה והציבור, לא נכללות הקבוצות בהטבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully