וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון נאור הורשע בהשפעה בתרמית על ני"ע

25.5.2014 / 17:08

נאור, שהורשע בעבר בעבירות תרמית בני"ע, הורשע כעת בכך שבשנים 2007-2008 השיג במירמה הרשאה של 6 משקיעים לפעול בחשבונותיהם דרך האינטרנט

שופטת בית משפט השלום בתל-אביב, מיכל ברק-נבו, הרשיעה היום (א') את פעיל שוק ההון אלון נאור בעבירות מרובות של גניבה בידי מורשה, השפעה בדרכי תרמית על שערי ניירות ערך וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות.

נאור הוא פעיל בשוק ההון שהורשע בעבר בעבירות תרמית בניירות ערך. בהכרעת הדין הנוכחית הורשע נאור בכך שבשנים 2007-2008 השיג במירמה את הרשאתם של 6 משקיעים לפעול בחשבונותיהם באמצעות האינטרנט. נאור הביא את המשקיעים למסור לו הרשאה לפעול בחשבונותיהם באמצעות האינטרנט, לאחר שהציג את עצמו כפעיל בקיא בשוק ההון, והציע לנהל עבורם את פעילותם בבורסה. כל זאת, בלא שגילה למשקיעים כי בכוונתו להשתמש בחשבונותיהם על מנת להפיק רווח לעצמו. לאחר קבלת ההרשאה החל נאור לפעול בחשבונות המשקיעים על-פי שיקול-דעתו הבלעדי.

לאחר קבלת ההרשאה ביצע נאור אלפי עסקאות עצמיות בין חשבונותיו הפרטיים וחשבונותיהם של המשקיעים. במסגרת פעילותו הזרים נאור הוראות קנייה ומכירה מחשבונותיו ומחשבונות המשקיעים שהיו בשליטתו, ויצר עסקאות עצמיות בהן רכש מהמשקיעים מניות במחיר נמוך ומכר לחשבונות המשקיעים מניות מחשבונותיו במחיר גבוה יותר, באופן שיצר רווח מובטח לחשבונות נאור והפסד כספי מובטח לחשבונות המשקיעים.

פעילותו של נאור בחשבונות המשקיעים התמקדה בפעילות במניות שסחירותן נמוכה, אשר פעילותו של נאור בהן, באמצעות חשבונותיו ובאמצעות חשבונות המשקיעים, יצרה לעיתים קרובות חלק ניכר מנפח הפעילות היומי במניות אלה. לפיכך, העסקאות העצמיות שביצע נאור השפיעו על שערי המניות בהן פעל.

במסגרת פעילותו התרמיתית ביצע נאור למעלה מ-2,300 עסקאות עצמיות בין חשבונותיו לבין חשבונות המשקיעים.

התיק נוהל בידי עו"ד אמיר טבנקין ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה), ונחקר על-ידי מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך.

  • עוד באותו נושא:
  • נירות ערך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully