וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 כללי הברזל לרכישת רכב משומש

אורי דיגמי

26.5.2014 / 15:09

לפני שקונים רכב יד שנייה כדאי לבדוק אותו טוב כך שהחיסכון לא יהפוך לעוגמת נפש. אורי דיגמי מסביר מה צריך לדעת

רכישת רכב משומש יכולה אמנם לחסוך לכם הרבה כסף לעומת רכב חדש אך היא גם עלולה להסתיים בעגמת נפש במידה ונפלתם על רכב גנוב או פשוט לא תקין. לכן, בטרם רכישת רכב משומש עליכם לבצע את כל הבדיקות האפשרויות ולהקפיד על מספר כללי זהב שיצילו אתכם מרכישת חתול בשק.

לוודא הכל

1. הגדירו תקציב – לפני שאתם ניגשים לאינטרנט ומתחילים בחיפוש רכב בדקו מה התקציב העומד לרשותכם.

2. בצעו שיעורי בית – לאחר שהקצבתם תקציב לרכישת הרכב, הגדירו לעצמכם את סוג הרכב המתאים לצרכים שלכם – משפחתי, רכב שטח, רכב קטן וחסכוני, רכב ספורט וכדומה. כמו כן, בחרו את סוג הרכב לפי מספר המושבים הדרוש לכם. לאחר הגדרת התקציב ובחירת סוג הרכב בחרו את הדגם הספציפי בו אתם מעוניינים בדקו מהו מחיר המחירון של הדגם המשומש הספציפי שבחרתם לרכוש.

3. בחרו איפה וממי אתם רוכשים את הרכב – במידה והחלטתם לרכוש רכב משומש עומדות בפניכם מספר אפשרויות: רכישה מאדם פרטי, ממגרש מכוניות או מחברת ליסינג. באם בחרתם לרכוש רכב מאדם פרטי חשוב לשאול מי בעל הרכב ולדרוש תעודה מזהה עם תמונה על מנת להשוות את הפרטים הרשומים ברישיון הרכב המקורי.

4. וודאו שהרכב לא משועבד – מומלץ לפנות גם למשרד הרישוי ולבחון את רישומי הרכב ואם ישנם חלילה שעבודים או עיקולים על הרכב. יתרה מזאת, כדאי אף להגדיל ראש ולפנות גם לרשם החברות ורשם המשכונות כדי לוודא שהשעבוד על הרכב לא רשום שם.

5. שאלו את השאלות החשובות – לאחר שמצאתם רכב המעניין אתכם והחלטתם לשוחח עם המוכר, אל תתביישו לשאול שאלות לפני הפגישה עם המוכר. התחילו מהשאלות הסטנדרטיות לגבי דגם הרכב, שנת העלייה לכביש, נפח המנוע, כמה בעלים עבר הרכב ומדוע הוא עומד למכירה. בהמשך שאלו את המוכר מי היה בעל הרכב הקודם, כמה קילומטרז' צבר הרכב, האם היה מעורב בתאונה, האם המנוע הוחלף והיכן טופל הרכב. בדקו את נתוני הרכב, וודאו את מספר המנוע, מספר השלדה ומספר הרישוי ובדקו שהם תואמים לנתונים הרשומים ברשיון.

במידה ושמתם לב כי מספרי השלדה או המנוע, מטושטשים או שחוקים עדיף לוותר על הרכב.

6. בחנו את הרכב באור יום – במידה והחלטתם להיפגש עם המוכר כדי לראות במו עיניכם את הרכב עשו זאת רק באור יום. ראשית בדקו במו עיניכם כמה קילומטרז' צבר הרכב. התניעו את הרכב ובדקו אם השסתומים תקינים, במידה ונפלט עשן כחול מהאגזוז ישנה בעיה בשסתומים. בדקו האם דוושת הגז תקינה, אם המעצור והמצמד פועלים באופן תקין והאם בלם הים עובד כשורה. כמו כן, בדקו האם המזגן, הפנסים, פנסי החירום, הצופר, המגבים, הדלתות והחלונות תקינים. לאחר מכן פתחו את תא המטען, בדקו האם הוא נקי והאם ישנם סימני רטיבות או תיקוני פח מתחת לריפוד. מאוד מומלץ לפתוח את מכסה המנוע כדי לוודא שאין נזילות שמן, פיח ורעש מהרדיאטור.

7. בדקו את ספר הטיפולים של הרכב – בדקו מתי בוצע הטיפול האחרון ומתי הוחלפו חלקים כגון הבלמים, רצועת הטיימינג והמצמד. במידה וספר הטיפולים לא נמסר לכם, ייתכן שישנה בעיה.

8. בדקו את הרכב במכון רישוי – למרות ששאלתם את מוכר הרכב את השאלות החשובות אין להסתמך באופן בלעדי על הצהרותיו וחשוב לקחת את הרכב לבדיקה במכון מקצועי לבדיקת רכב. מצאו מכון מהימן ומקצועי לצורך בדיקת הרכב ואף בדקו את המערכות האלקטרוניות ומחשב הרכב במוסך היבואן.

9. אל תוותרו על נסיעת מבחן – גם אם שאלתם את השאלות הנכונות, בדקתם את הרכב במו עיניכם ולקחת אותו למכון רישוי, אל תוותרו בשום אופן על נסיעת מבחן. בנסיעת מבחן בחנו האם ההילוכים עובדים בצורה תקינה, האם ההאצה מתבצעת בצורה חלקה, האם המנוע מרעיש, האם הדלתות והחלונות יוצרים אטימה מוחלטת, האם הצמיגים תקינים ומה מידת שחיקתם. בחנו היטב את פתח מילוי הדלק אשר יכול בקלות לגלות לכם האם הרכב עבר שיפוץ צבע.

10. בצעו העברת בעלות – ברכות! מצאת את רכב החלומות שלכם והגעתם לשלב האחרון בטרם תעבירו את הבעלות על הרכב אליכם. חשוב לדעת כי על פי משרד התחבורה, האחריות על ביצוע העברת הבעלות היא של בעל הרכב היוצא. עם זאת, רבים מהקונים והמוכרים מחלקים ביניהם את העמלה. במידה וקונה/מוכר אינם מעוניינים להגיע לסניף הדואר הרשום כדי לבצע את העברת הבעלות, הם יכולים למלא לייפות את כוחו של אדם אחר שיבצע את העברת הבעלות בעבורם. במקרה מסוג זה, על מיופה הכוח להצטייד בתעודת הזהות המקורית של הקונה/מוכר ועם רישיון רכב תקף. וודאו כי בידיכם פרטי הרכב אותו אתם רוכשים – הדגם, רמת הגימור, מספר הרישוי וכו'. בנוסף, הצטיידו בכסף בעבור עמלת העברת הבעלות כפי שסיכמתם עם המוכר. בזמן העברת הבעלות ייבדקו שעבודים ועיקולים ובמידה ואין כאלה על הרכב, הבעלות תועבר אליכם. ההמלצה היא להעביר אל המוכר את התשלום בעבור הרכב רק לאחר העברת הבעלות ווידאו כי הרכב אינו מיועד לעיקול ואינו משועבד.

אורי דיגמי הוא יו"ר איגוד סוחרי הרכב ובעלי קבוצת "ביי אנד דרייב"

  • עוד באותו נושא:
  • קניית רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully