וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפניקס מבקשת: עד 41 מיליון שקל ב-4 שנים למנכ"ל לפידות

רון שטיין

26.5.2014 / 19:04

ניסיונות קודמים לאשר ללפידות תוכנית תגמול נתקלו בהתנגדות המוסדיים ובמגבלות משרד האוצר. יו"ר הפניקס, ד"ר משה ברקת, פורש מתפקידו

חברת הביטוח הפניקס , בשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה ובניהולו של אייל לפידות, דיווחה אמש (א') על פרישתו הצפויה של היו"ר ד"ר משה ברקת. לצד זאת, פרסמה החברה תוכנית תגמול חדשה לבכיריה, מתוכה בולט הסכם התגמול הנדיב למנכ"ל לפידות, לתקופה של ארבע וחצי שנים, שרק הרכיב הקבוע בו יעלה 5 מיליון שקל לשנה.

לצד הרכיב הקבוע והמענקים על פי חוזהו, יזכה לפידות לחבילת מניות ואופציות בשווי כולל של עד 21.3 מיליון שקל. בהפניקס מציינים כי התגמול המקסימלי של לפידות יעמוד על 11.4 מיליון שקל ב-2014, ועד 10 מיליון שקל בכל אחת מהשנים 2015-2017.

לפיכך, ברור שלמרות הרעש התקשורתי הרב, וקריאתו של שר האוצר יאיר לפיד להגביל את שכר הבכירים, הפניקס מתעלמת מהרצון לרף נורמטיבי של שכר בעלות של עד 3.5 מיליון שקל (שמעליו הוצאות השכר לא יוכרו למס, כך שהחברה תשלם יותר). מבחינה זו, התוכנית של הפניקס מדגימה את הבעייתיות בחזון האוצר, שעלול להביא דווקא לייקור הוצאות השכר של החברות ולפגיעה נוספת בבעלי מניות המיעוט.

נציין, כי תוכנית התגמול המתוקנת של הפניקס באה לאחר מספר ניסיונות שלא צלחו לאשר את התגמול ללפידות באסיפה הכללית, גם בשל התנגדות חברת הייעוץ אנטרופי וגופים מוסדיים אחרים, וכן על רקע הנחיות שהוציא האוצר בנושא.

5 מ' ש' בשנה גם בשנים של הפסד

על סמך מדיניות התגמול החדשה, שתועלה לאישור האסיפה הכללית ב-30 ביוני, לפידות - שהינו אחד משיאני השכר במשק - יזכה לשכר חודשי בעלות שנתית של 2.45 מיליון שקל, ובנוסף יקבל מדי שנה עוד תשלום קבוע של 2.55 מיליון שקל (שלא יהיה זכאי להפרשות סוציאליות). כך, מדי שנה - גם בשנים עם הפסד, לפידות יקבל שכר קבוע בעלות של לפחות 5 מיליון שקל.

בנוסף, לפידות יהיה זכאי לרכיב משתנה שיורכב ממענק שנתי מותנה תוצאות של עד 3 מיליון שקל (שישולם בכפוף לעמידה בתנאי תשואת רווח כולל להון), כאשר בשנים 2015-2017 הוא יהיה זכאי לבונוס נוסף של עד 1 מיליון שקל לשנה, בכפוף להחלטת הדירקטוריון (קודם דובר על מענק שנתי תלוי תוצאות של עד 4 מיליון שקל לשנה).

נוסף על כל אלו, לפידות יקבל תגמול הוני משתנה באמצעות חבילת ניירות ערך ששוויה ההוגן עשוי לנסוק עד ל-21.25 מיליון שקל לכל שנות ההסכם (החל מהמחצית השנייה של 2013 ועד סוף 2017), בהינתן סיום העסקתו בקבוצה עד סוף 2014. במידה שלפידות ימשיך בקבוצה מעבר ל-2014, שווי חבילת הני"ע שיקבל יעמוד על עד 17.3 מיליון שקל לכל 4.5 שנות ההסכם.

החבילה ה"רגילה" של לפידות תכלול כ-986 אלף אופציות (במחיר מימוש של 12.29 שקל למניה - הנמוך בכ-8% ממחירה בבורסה) וכ-1.4 מיליון מניות חסומות (שמהוות, בהנחת מימוש מלא, כ-0.95% ממניות הקבוצה). שווי חבילת האופציות עומד לפי הפניקס על 3.8 מיליון שקל, ושווי חבילת המניות החסומות יגיע עד 13.55 מיליון שקל.
באשר לעזיבת היו"ר, בדיווח לבורסה צוין כי סיבת העזיבה של ברקת, שמכהן כיו"ר מאז אפריל 2011 ויעזוב באוקטובר הקרוב, הינה "סיום כהונה", ואינה כרוכה בנסיבות שיש לדווח עליהן.

חבילת התגמול המוצעת ללפידות
שכר חודשי ותגמול קבוע נוסף: 5 מיליון שקל בשנה
מענק שנתי: 3 מיליון שקל תלוי תוצאות ועוד מענק של מיליון שקל
חבילת אופציות: בשווי 3.8 מיליון שקל
חבילת מניות חסומות: 13.6 מיליון שקל
סה"כ תגמול מקסימלי בשנים 2014-2017: 41.4 מיליון שקל

  • עוד באותו נושא:
  • הפניקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully