וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר למקורות: הסבירו ההתקשרות עם נתן אשל

עמירם ברקת ויובל אזולאי

27.5.2014 / 18:05

זאת, בעקבות חשיפת "גלובס" על מיליוני השקלים שאשל עשוי לגרוף כדמי תיווך בעסקה במקסיקו. בתע"א בוחנים את הפעלתו של אשל כמקדם מכירות

רשות החברות הממשלתיות דורשת מחברת מקורות הבהרות לגבי ההתקשרות עם נתן אשל, מקורבם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה. בתגובה לפניית "גלובס" מסר האוצר כי על ההתקשרות עם אשל חלה חובת עריכת מכרז, משום שמקורות היא חברה ממשלתית.

ואולם מקורות, הפועלת בחו"ל באמצעות החברה-הבת מקורות ייזום, אינה עורכת מכרזים לבחירת הסוכנים המייצגים אותה ואינה מפרסמת את שמותיהם או את תנאי ההתקשרות עמם. במקורות טוענים כי אשל אינו מועסק אצלם בשכר, וכי בכל הקשור לעבודה עם סוכנים הם פועלים על פי הנהלים המקובלים בשוק - אותם הנהלים המקובלים בין היתר בחברות הביטחוניות.

"גלובס" חשף שלשום (א') כי אשל עשוי לגרוף מיליוני שקלים דמי תיווך על עסקה של מקורות במקסיקו. מדובר באחת העסקאות הגדולות שבהן זכתה מקורות ייזום בשנים האחרונות, שבמרכזה עבודות בתחום טיהור מים בעבור רשות המים הממשלתית של מקסיקו.

ההסכם צפוי להניב למקורות בשלב ראשון הכנסה של 4 מיליון דולר. אשל צפוי לגזור מהעסקה עמלת סוכן, כשהשיעור המקובל בשוק לעמלות מסוג זה נע בין 5% ל-8% מהתמורה. אם מקורות תזכה גם בשלבים הבאים של המיזם, עשויה העמלה של אשל להניב לו הכנסות במיליוני שקלים.

אשל אמר ל"גלובס" כי אינו מוכן להתייחס לעסקיו הפרטיים. אשל נחשב לאיש החזק בלשכת ראש הממשלה ושימש ראש הסגל; במארס 2012 הורשע בביה"ד המשמעתי של עובדי המדינה בהתנהגות לא הולמת כלפי ר' ששימשה יועצת רה"מ לענייני תפוצות ושהייתה כפופה אליו ישירות. בין היתר נמצא כי אשל פגע בפרטיותה בדרך של "כניסה למחשבה", הפיץ פרטים אישיים של ר' לגורמים בלשכה וצילם אותה בדרכים בלתי מקובלות. בית הדין הסכים לקבל את הסדר הטיעון שלפיו קיבל אשל נזיפה חמורה ופרש משירות המדינה תוך התחייבות שלא לשוב ולעבוד בשירות המדינה.

ל"גלובס" נודע היום (ג') כי בתעשייה האווירית מתקיים בימים אלה הליך של בחינה לגבי הפעלה אפשרית של אשל בתפקיד של מקדם מכירות של מוצרי החברה. בחברה לא התקבלה החלטה בעניין. בתגובה לשאלת "גלובס" נמסר מהתעשייה האווירית, חברה ביטחונית בבעלות המדינה, בתגובה: "החברה לא מתייחסת לעניינים הקשורים לפעילויות השיווק שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully