וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטיינמץ מתכנן לתבוע את סורוס וריו-טינטו

1.6.2014 / 12:30

"סאנדי טיימס": על פי התביעה המתגבשת חברו סורוס וריו-טינטו ליצירת קנוניה שתנשל את BSGR מהזכויות בהן זכתה בגינאה. התביעה תוגש בבית המשפט העליון בלונדון

זרוע הכרייה של אימפריית העסקים של המיליארדר הישראלי-שווייצי בני שטיינמץ, BSGR, מתכוונת להגיע תביעה בהיקף של מיליארדי דולרים נגד חברת הכרייה ריו-טינטו והמליארדר היהודי ג'ורג' סורוס. זאת, לאחר ש-BSGR הפסידה את הזכויות על הכרייה של עפרות ברזל בשווי מוערך של מיליארדי דולר בגינאה. כך על פי דיווח ב"סאנדיי טיימס".

על פי התביעה המתגבשת חברו סורוס וריו-טינטו ליצירת קנוניה שתנשל את BSGR מהזכויות בהן זכתה בגינאה. התביעה תוגש בבית המשפט העליון בלונדון.

BSGR קיבלה את זכויות הכרייה של עפרות ברזל בשווי מוערך של מיליארדי דולר בגינאה באמצעות תוכנית שוחד שכללה את רעיית הרודן המנוח של מדינה זו, לפי ממצאי חקירה ממשלתית בת שנתיים במדינה המערב-אפריקנית, שפורסמו לפני כחודש וחצי.

6 שנים אחרי ש-BSG ריסורסז (BSGR), זרוע הכרייה של קבוצת בני שטיינמץ, זכתה באחד הפרסים הגדולים של הכרייה באפריקה המודרנית - זכויות הכרייה של מרבצי עפרות הברזל הענקיים בסימנדו בגינאה, הממשלה שם צפויה לפעול במהירות על סמך ממצאי החקירה, ולבטל את זכויותיה של החברה.

צעד זה יהפוך לחסר תוכן את ההסכם של BSGR מ-2010 עם חברת הכרייה הברזילאית ואלה (Vale) למכירת 51% מנכסי שטיינמץ בגינאה תמורת 2.5 מיליארד דולר - עסקה שתוארה על ידי מומחה בענף בזמנו כ"פרס הגדול". האשמות השחיתות גררו גם חקירות נגד שטיינמץ בשווייץ, בה הוא מתגורר, ובארה"ב, שבה אחד מאנשי הקשר של BSGR צפוי לכמה שנות מאסר. עם זאת, אף אחת מהחקירות לא הניבה גיליון אישום נגד שטיינמץ או BSGR שרשומה באי התעלה גרנזי.

BSGR דחתה את ההאשמות בשחיתות במגעיה העסקיים בגינאה מאז שהן פורסמו לראשונה ב"פייננשל טיימס" בנובמבר 2012. החברה איימה לפנות לבוררות בינלאומית אם ממשלת גינאה תמשיך במה שהיא מכנה "מהלך לא חוקי" לתפיסת נכסיה בהתבסס על טענות "פנטסטיות וחסרות בסיס". אך החקירה בגינאה, שהייתה במסגרת בדיקה כללית של חוזי כרייה שהוענקו על ידי רודנים לשעבר ששלטו במדינה, מסכמת סקירה של 33 עמודים במסקנה שהיו "עדויות מדויקות ועקביות שמבוססות על ודאות מספיקה לקיומם של נוהגים מושחתים" בדרך שבה זכתה BSGR בחוזי הכרייה שלה.

ועדת שרים אימצה את מסקנות החקירה, לפי מקור יודע דבר, והן צפויות לקבל גם את אישור הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully