וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה מעורבת בבורסה; נייס טיפסה 1.7%

1.6.2014 / 16:42

שבוע מקוצר בבורסה: בימים שלישי ורביעי לא יתקיים מסחר לרגל חג השבועות. כלכלני לאומי: להקטין באופן מדוד את החשיפה לאפיק המניות בחו"ל

גלובס

המסחר בבורסה באחד העם (בימים שלישי ורביעי לא יתקיים מסחר לרגל חג השבועות) נחתם היום (א') במגמה מעורבת, כאשר מדד המעו"ף הוסיף לערכו כ-0.3%, בהובלת טבע, נייס ושטראוס ואילו מדד ת"א 75 סיים בירידה של 0.1%. ביום שישי ננעל המסחר בניו-יורק במגמה מעורבת.

נתוני בורסה 1.6.2014. גלובס
נתוני בורסה 1.6.2014/גלובס

ארז צדוק מקרנות אביב ציין הבוקר כי "בארה"ב נרשמה צמיחה שלילית ברבעון הראשון של 2014 אבל גם נתון זה לא הצית ירידות שעשויות להתחיל את התיקון שעדיין מחכים לו. בינתיים שוק המניות מתנהג בהתאם לתחזיות לתשואה חיובית - אך מתונה יותר מהשנה שעברה. האירועים הכלכליים קובעים את התנודתיות של השוק, אך כל עוד הריבית הנמוכה מסמנת את שוק המניות כאלטרנטיבה נזילה יחידה לתשואה נורמאלית, המניות ימשיכו לעלות. נראה כרגע שמבחינת פוטנציאל תשואה, אין עדיפות לשוק הישראלי או למדד העולמי, אך ניהול סיכונים מחייב לפזר לפחות מחצית מהחשיפה המנייתית בפיזור עולמי. בישראל, כדאי לשים לב למדד הביומד שירד בכ-8% החודש ובכ-21% בשלושת החודשים האחרונים. ירידות אלו יוצרות הזדמנות קנייה מעניינת עבור משקיעים שמוכנים לספוג תנודתיות גבוהה עבור תשואה אטרקטיבית בטווח הארוך".

כאמור, המסחר בוול סטריט ננעל ביום שישי במגמה מעורבת, על רקע נתוני המאקרו, כאשר מדד ה-S&P 500 ננעל בשיא חדש. באירופה ננעל המסחר במגמה מעורבת. לוח המאקרו היה עמוס. ב-15:30 פורסם נתון הוצאות הצרכנים לחודש אפריל, שהראה כי בפעם הראשונה מזה שנה, הצרכנים בארה"ב הורידו את רמת הצריכה שלהם. בחודש אפריל נרשמה ירידה של 0.1% בהוצאות הצרכנים, שעה שהאמריקנים קיצצו הוצאות על כלי רכב ושירותים שונים. על פי הערכות האנליסטים, לא היה צפוי שינוי ברמת הצריכה בחודש אפריל. על פי נתון מעודכן, בחודש מארס קפצו הוצאות הצרכנים בשיעור של 1%, מה שהיה הגידול החד ביותר מאז 2009. ההכנסות, מנגד, עלו באפריל בשיעור של 0.3%, אולם גם נתון זה חלש - מדובר בעלייה הקטנה ביותר של הנתון ב-2014.

היום דווח בסין כי מדד מנהלי הרכש של התעשייה בכלכלה השנייה בגודלה בעולם עלה במאי ל-50.8 נק'. זאת לעומת 50.4 נקודות באפריל. כלכלנים ציפו לעלייה לרמה של 50.6 נקודות. רמה גבוהה מ-50 נקודות מצביעה על התרחבות.

כלכלני בנק לאומי ממליצים, במסגרת הסקירה השבועית, להקטין באופן מדוד את החשיפה לאפיק המניות בחו"ל. הסיבה כפולה: נתוני מאקרו מעורבים בחו"ל בשילוב עם רמת תמחור גבוהה במקצת בשוק המניות העולמי. יחד עם זאת, עדיין מומלצת חשיפה גבוהה לאפיק.

במקביל להקטנת החשיפה לאפיק המנייתי בחו"ל, ממליצים בלאומי על הגדלת משקל החשיפה לשווקים מתעוררים על חשבון השווקים המפותחים. להערכת כלכלני הבנק, התמחור האטרקטיבי באופן יחסי של מדדי המניות בשווקים אלו, עשוי להביא לתשואות יתר במידה והעליות בשוקי המניות העולמיים ימשכו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

פסיקה חיובית לטבע

קבוצת דלק ( 147,300.00 +0.07% ) דיווחה ביום חמישי לאחר סיום המסחר כי רשמה ברבעון הראשון הפסד המיוחס לבעלי המניות של 195 מיליון שקל, לעומת רווח של 56 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2013. זאת, בשל הפחתות חשבוניות. לאור כוונת הקבוצה לממש חלק מהשקעותיה הפחיתה הקבוצה באופן חד פעמי סכום של 306 מיליון שקל, אשר לדברי החברה, יוחזר בחלקו ברבעון השני של השנה. ממכירת השליטה בחברת הביטוח ריפבליק הופחת סכום של כ-60 מיליון שקל, וכמו כן נרשמה ירידת ערך בסך של כ-50 מיליון שקל בשל ההכרח למכירת השליטה בפניקס ב-6 השנים הקרובות. בנטרול השערוכים החד פעמיים, היה מסתכם הרווח הנקי בכ-111 מיליון שקל.

טבע ( 17,660.00 +1.44% ) זכתה ביום שישי בפסיקה חיובית של בית משפט בארה"ב בנוגע לתרופה Celebrex. בית המשפט המחוזי של צפון מערב וירג'יניה דחה את עתירת מילן ואישר בפסיקה ובצו את החלטת ה-FDA שלפיה טבע אמורה לזכות בבלעדיות בת 180 ימים כמגישה הראשונה של גרסה גנרית לתרופה במינונים של 100, 200 ו-400 מ"ג. טבע קיבלה אישור טנטטיבי מה-FDA עבור כל המינונים. המכירות השנתיות של התרופה בארה"ב היו 2.2 מיליארד דולר, עפ"י נתוני ה-IMS, נכון לדצמבר 2013.

מניות נייס ( 13,730 +1.70% ), קמהדע, פרוטליקס ( 1,402.00 +3.32% ) ומזור רשמו עליות על רקע פערים חיוביים מול ניו-יורק.

מנגד, אופקו ( 3,025.00 -2.17% ) , איזיצ'יפ ( 8,564 -0.80% ) , לייבפרסון ( 3,297.00 -4.18% ) , וקומפיוג'ן סיימו באדום על רקע פערים שליליים.

סקיילקס ( 180.4 -11.96% ) שבשליטת אילן בן דב בדרך להסדר חוב נוסף, כך מעריך דירקטוריון החברה במסגרת דוחות הרבעון הראשון של השנה, שפורסמו ביום שישי. בנוסף, לדוחות החברה צורפה הערת "עסק חי". בשורה התחתונה דיווחה החברה על העמקת ההפסד הנקי ל-11 מיליון שקל.

ביוליין ( 71 +0.42% ) דיווחה ביום שישי כי חתמה על הסכם לרכישת מניות עם קרן ההשקעות האמריקאית לינקולן פארק קפיטל במסגרתו תמכור ביוליין ל- LPC תעודות ADR בהיקף כולל של עד כ-20 מיליון דולר, זאת על פני זמן ומעת לעת.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully