וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האטה במשק: 61% מהציבור הפחית הוצאות

מסקר שערכה קבוצת גיאוקרטוגרפיה עולה כי הציבור, מכל פלחי האוכלוסיה, מפחית הוצאות. כשליש מהנסקרים דיווחו כי מצבם הכלכלי הורע לעומת שנת 2012

העדויות להאטה במשק כפי שמבטאים המדדים האחרונים ולשפל בשוק מצטברות. מסקר שערכה קבוצת גיאוקרטוגרפיה עולה כי כשליש ממשקי הבית בישראל מדווחים כי מצבם הכלכלי הורע או הורע מאוד בשנה האחרונה לעומת 8% בלבד שדיווחו כי מצבם השתפר. 57% מהנשאלים דיווחו כי מצבם הכלכלי לא השתנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד עולה מהסקר כי 61% ממשקי הבית בישראל הפחיתו את הוצאותיהם לעומת שנת 2012. מדובר על עלייה של 8% בשיעור מצמצמי ההוצאות לעומת הסקר שנערך בשנה שעברה. מפילוח המשיבים לקבוצות האוכלוסיה השונות עולה כי המגזר שצמצם הוצאותיו בשיעור הניכר ביותר הוא יושבי ההתיישבות הלא עירונית, כלומר תושבי הקיבוצים, המושבים והיישובים הקהילתיים ש-73% מהנשאלים בו דיווחו על הפחתת הוצאות. גם 73% מאנשי הצווארון הכחול (עשירונים 5-7) דיווחו על הפחתת הוצאות.

בקרב החרדים דיווחו 68% על הפחתת הוצאות ובקרב מפרנסים קשי יום (מתחת לעשירון 5) דיווחו 67%. בקרב קבוצת העושר וההשפעה (העשירון ה-10 העליון) דיווחו 56% מהנשאלים על הפחתת הוצאות. בקבוצת הדתיים הלאומיים דיווחו 51% על הפחתת הוצאות ואילו בקבוצת אנשי גיל הזהב עם נוחות דיווחו רק 34% על הפחתת הוצאות.

נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה, פרופ' אבי דגני, אמר כי "עיקר הממצאים מעלה שהשוק בישראל נמצא בשפל כלכלי ניכר, שמוצא ביטויים במגוון צורות - רובן דומות השנה לממצאי שנת 2012. כמו כן, מובחנת הפחתה בצריכה של מוצרים למיניהם, שחוצה את כל שכבות הציבור, אבל במידה שונה ובצורה שונה: חלק מהצרכנים קונים פחות בכל תחום, חלק קונה רק מה שהכרחי וחלק עובר למותגים מקבילים, זולים יותר".

לדברי דגני, "תופעה זו אני מכנה 'אתחול המותגים', שאפיינה בשנת 2012 כ63% ממשקי הבית, וכעת, בשנת 2014, התגברה ומאפיינת התנהגות צרכנים של כ-67% ממשקי הבית. מדובר בכשני שלישים לערך ממשקי הבית, האומרים לכל מותג הנוקב במחיר - 'תראה לי למה באמת אתה שווה את המחיר בו אתה נוקב, ולמה עלי לשלם לך מחיר זה במקום לשלם הרבה פחות עבור אחרים, המוכרים את אותו המוצר עצמו'. ייאמר, שזוהי תופעה בינלאומית שלא מאפיינת רק את הצרכן הישראלי".

ניתוח תוצאות הסקר נערך תוך שימוש במערכת הסגמנטציה הלאומית לישראל של גיאוקרטוגרפיה, Mosaic Israel. המזהה בציבור הישראלי, וברמת כל בניין, 10 קבוצות מובהקות לשוני סטטיסטי, על פי המודל הבינלאומי של חב' Experian האמריקאית הבינלאומית החשובה בעולם בתחום סיווג סטטיסטי של אוכלוסיות וצרכנים (סגמנטציה), שהינה ייחודית לישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • האטה במשק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully