וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק של האוצר: מנגנון מסודר לאישור שכר בכירים

נדב נוימן

5.6.2014 / 20:51

על פי תזכיר החוק, שכר לנושא משרה בכירה או עובד בגוף פיננסי העולה על 3.5 מיליון שקל בשנה יהיה טעון אישור של ועדת תגמול, דירקטוריון ואסיפה כללית

שכר לנושא משרה בכירה או עובד בגוף פיננסי העולה על 3.5 מיליון שקל בשנה יהיה טעון אישור של ועדת תגמול, דירקטוריון ואסיפה כללית. כך עולה מתזכיר חוק שכר בכירים שהגיש משרד האוצר, שיוחל על הגופים הפיננסיים החל משנת 2015.

הצעת החוק קובעת כי במידה וגוף פיננסי נדרש למנות דירקטורים חיצוניים או בלתי תלויים האישור יהיה טעון הסכמת רובם. עוד קובע החוק המוצע כי במידה והגוף הפיננסי הוא חברה ציבורית, הליך אישור עסקה כאמור יהיה בהתאם להוראות חוק החברות, אשר קובע מנגנון של רוב מיוחס מקרב בעלי מניות המיעוט. להתקשרות עם נושא משרה בכירה או עובד שנעשתה בלא קבלת האישורים הנדרשים לא יהיה תוקף.

בנוסף, החוק כולל קביעה כי בבירור הכנסתו החייבת של אדם לא יותרו ניכויים בשל שכר של נושאי משרה ועובדי הגוף הפיננסי שהם מעבר לתקרה של 3.5 מיליון שקלים חדשים בשנה, כאשר מתקרה זו יופחתו הוצאות שאינן מותרות לניכוי לצרכי מס.

על מנת לאפשר לרשות המסים לבקר זאת, נוספה חובת דיווח לגופים הפיננסיים על כל עובד או נושא משרה בכירה, אשר עלות השכר המשולמת לו על ידי הגוף הפיננסי ותאגידים קשורים לו, עולה על שלושה וחצי מיליון שקל.

ככל שיאושר שכר החורג מהתקרה שנקבעה בפקודת מס הכנסה, יגדלו הכנסות המדינה בהתאם, כך מציע תזכיר החוק.
על פי האוצר, "מטרת החקיקה המוצעת הינה לקבוע כי הציבור, באמצעות מערכת המס, לא יישא בנטל שהינו מעבר לסכום המוגדר במסגרת חוק זה, וזאת בין היתר בכוונה להגביל ולהפחית את שכר נושאי המשרה הבכירים בגופים פיננסיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully