וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנרג'יאן מצטרפת לשדות הגז שירה ומירה

קובי ישעיהו

8.6.2014 / 8:31

אנרג'יאן היא חברה קפריסאית וחלק מקבוצת חברות בינלאומית מיוון העוסקת בחיפוש והפקה של גז ונפט, תוך התמקדות בים התיכון וצפון אפריקה

התעוררות מחודשת ברשיונות שרה ומירה. חברת הכשרה אנרגיה ( 33 -0.90% ) והשותפים הנוספים ברישיונות שרה ומירה מדווחים הבוקר כי התקשרו בהסכם לצירופה של חברת אנרג'יאן (Energean E&P Holdings Ltd) כשותפה ברישיונות ומינויה של אנרג'יאן כמפעילת הרישיונות.

אנרג'יאן היא חברה קפריסאית וחלק מקבוצת חברות בינלאומית מיוון העוסקת בחיפוש והפקה של גז ונפט, תוך התמקדות בים התיכון וצפון אפריקה, עם פעילות ביוון ומצרים.

אנרג'יאן מפעילה חיפושי נפט וגז ימיים של ממשלות יוון ומצרים ומשמשת כמפעיל היחיד של שדות נפט וגז מפיקים ביוון. אנרגי'אן הקימה יחד עם Ocean Rig מיזם משותף (Joint Venture) לפעילות של חיפוש והפקה של נפט וגז. Ocean Rig האמריקאית מתמחה בקידוחים במים אולטרה עמוקים והיא מבצעת קידוחים מסוג זה ברחבי העולם. בבעלות Ocean Rig צי אסדות ייעודי למים אולטרה עמוקים.

במסגרת ההסכם השותפים ימחו ויעבירו לאנרג'יאן זכויות השתתפות בשיעור של 25% (מתוך 100%) בכל אחד מהרישיונות בהתאם לחלקו היחסי של כל שותף ברישיונות בתוספת חלק יחסי בגין חלקה של GGR אשר אינה צד להסכם.

הזכויות המועברות לא יהיו כפופות לתמלוגי העל בשיעור 10.5% לטובת חלק מהשותפים ברישיונות וצדדים שלישיים, להם כפופות הזכויות ברישיונות ובכללם תמלוג על בשיעור 3% לטובת נאמנות פטרומד בגין הזכויות המועברות.

אנרג'יאן אותרה והוצגה לשותפים על ידי רציו ( 48.5 +1.68% ) ועל-פי ההסכם שנחתם איתה, השותפים יעבירו לרציו זכויות השתתפות נוספות בשיעור 5% (מתוך 100%) בכל אחד מהרישיונות.

בכפוף להשלמת העסקה ובכפוף להשלמת עסקת רציו שיעורי ההחזקה ברישיונות יהיו: הכשרה אנרגיה כ-17.1%, הכשרת הישוב עם 5% , מודיעין עם 13.838%, אי.די.בי פתוח עם 2.655% , אי.פי.סי שותפות מוגבלת 6.447% , ג'יאו-גלובל 5% , רציו עם 25% ואנרג'יאן עם 25%.

בתחילת ספטמבר 2012 הכריזו השותפות ב"מירה" על כישלון הקידוח למטרת הגז לאחר ש"לא נתגלו סימני גז משמעותיים" בשכבת המטרה. בסוף אוקטובר אותה שנה דווח גם על כישלון בקידוח למטרת הגז ב"שרה".

נציין כי לאחר כישלון הקידוחים ב"מירה" ו"שרה", דיווחו השותפים ברישיונות כי קיבלו דוח מאת NSAI, החברה שהעריכה בעבר את רזרבות המשאבים ברישיונות. בהודעה לבורסה ציינו השותפים כי NSAI סקרה את תוצאות הקידוחים וציינה כי משאבי הגז הפרוספקטיביים ברישיון "שרה" ומשאבי הנפט הפרוספקטיביים ברישיונות "מירה" ו"שרה" נותרות ללא שינוי.

  • עוד באותו נושא:
  • גז טבעי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully