וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמת המו"לים: יציעו לסטימצקי פריסת תשלומי החוב

יניב מגל

8.6.2014 / 20:13

זאת במטרה לאפשר לרשת לנהל מו"מ למכירתה "בראש שקט" וכתוצאה במחיר גבוה יותר, שיאפשר את תשלום כל חובותיה להוצאות הספרים

כמו בעלילה מרתקת, התפנית לטובתה של סטימצקי עשויה להגיע דווקא מכיוון המו"לים, שרובם אינם אוהדיה הגדולים, בלשון המעטה. בשבוע שעבר דווח ב"גלובס" כי לפי הצעת הרכישה שהעמידו ארלדן וקרביץ, הם ישלמו עבור סטימצקי כ-50 מיליון שקל, מה שיגזור לספקי הרשת תספורת של כ-70%. עתה יוזמות כמה מההוצאות הבולטות מהלך שיאפשר לרשת לפרוס תשלומים שעליה להעביר להן עבור חודשים אפריל-יוני.

מהלך זה נועד להוריד את הלחץ על הרשת, כך שלא תוצע למכירה כ"ברווז צולע", ובהתאם המחיר שיוצע עבורה יהיה גבוה יותר. כתוצאה, כך הם מאמינים, הם יוכלו לקבל ממנה את כל החובות, במקום לספוג תספורת כואבת, או אף שתגיע לכינוס נכסים, שעלול להביא אף להפסד כל החוב. אנבר פחימה, שעומד בראש הוצאת "קוראים" ומיוזמי המהלך, מסביר מה הביא לכך. לדבריו, "הצענו לסטימצקי שניתן לה לפרוס תשלומים, כדי לתת לה אוויר. כך היא תוכל להימכר בצורה מסודרת. כרגע המחיר שמוצע עבורה ממש מצחיק וקשה לנהל מו"מ במצב כזה. גם שם מבינים שצריך במקביל לזה להתייעל וכבר עושים צעדים בעניין". אילו צעדים? "היא כבר סגרה חנויות לא מרוויחות ויש בתוכנית לסגור עוד חנויות.

אני מעריך שעכשיו מתנהלים שם יחסית יותר טוב. המהלך שאנו יוזמים ייתן להם אוויר לחצי שנה ואז המחיר שהרשת תירכש יהיה נכון. לא הגיוני שחברה עם מותג חזק והיקף הכנסות גבוה, תימכר במחיר כל כך נמוך". הלחץ של סטימצקי מהשבועות האחרונים עבר בעצם גם למו"לים שנפגעו מהמשבר ברשת. לדברי פחימה, "לסגור ככה עסקה, זה יפיל את כל הענף ודרך בית משפט בכלל נקבל תספורת של 80% או 90%. עדיף לתת להם עוד קצת אוויר. אנחנו מעריכים שעד סוף דצמבר יפתרו שם את הבעיה. עדיף לתת את הצ'אנס הזה ואולי נמצא קונה יותר טוב. צריך מישהו שייקח על עצמו את כל ההתחייבויות. אז יעלה לו 70 מיליון, אבל זו חברה ששוה אפילו יותר מ-70 מיליון. זה אחד המותגים החזקים במדינה".

  • עוד באותו נושא:
  • סטימצקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully