וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות קלות; מניית אפל עלתה 1.6%

משה גולן

9.6.2014 / 23:50

מניית אפל פיצלה היום את מניותיה ביחס של 7 ל-1; "היעד החדש למניה: 115 דולר". מרק האמריקנית תרכוש את Idenix תמורת 3.85 מיליארד דולר

נתוני סגירה בוול סטריט, 9 ביוני 2014. גלובס
נתוני סגירה בוול סטריט, 9 ביוני 2014/גלובס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות קלות. זאת, לאחר נעילה חיובית בבורסות אירופה ולאחר שבסוף השבוע מדדי ה-S&P והדאו ג'ונס טיפסו לשיאים חדשים וחתמו את המסחר בעליות, זה השבוע השלישי ברציפות. היום לא התפרסמו נתוני מאקרו והמשקיעים ממשיכים להגיב לנתונים שפורסמו ביום שישי.

חשש בשוק: האם זהו "הראלי שלפני הסערה"?

אלעד שמש האסטרטג הראשי של בית ההשקעות קולמקס ציין היום כי "השווקים צפויים ליהנות מרוח גבית ברקע למהלכו של דראגי ונתון התעסוקה בארה"ב. למהלך אשר כולל ריבית שלילית והזרמת כספים קיימים פרמטרים רבים ובראשם הוזלת מחיר הכסף אשר צפויה להזרים כספים נוספים לשוק ועשויה להוציא ראלי חדש לדרך. מנגד במציאות של הזרמת כספים מוגזמת עשויים הבנקים למצוא את עצמם נדרשים לממש נכסים ובכך לגרוע מהשווקים", ציין שמש והוסיף כי "מדובר בהזרמת כספים מלאכותית אשר מעלה את רמת הסיכון בשווקים ועשויה להעמידם בפני התמודדות עם מימוש שבלעדיו עשויה להתפתח בועה מסוכנת".

ג'יימס בולארד, ראש שלוחת הפד בסנט לואיס, אמר היום כי ישנן עדויות לכך שהאינפלציה עולה כעת. מדובר בעדות חשובה מפיו, שכן רק בחודש שעבר בולארד אמר כי האינפלציה יציבה ואין עדויות לעלייה שכזו.

ראש שלוחת הפד בבוסטון, אריק רוזנגרן, אמר היום כי העלאת הריבית רצויה רק כאשר הכלכלה תהיה במרחק של שנה משני יעדי הפד: כאשר שוק העבודה יגיע למצב של תעסוקה מלאה, קרי 5.25% אבטלה, ויעד האינפלציה יושג - 2%.

מניית אפל (93.70 1.60%+) ביצעה את המהלך שעליו היא הכריזה באפריל - פיצול מניותיה ביחס של 7 ל-1. כתוצאה מכך, כל משקיע שהחזיק נכון ל-6 ביוני, מניות של אפל, יקבל 7 מניות על כל מניה אחת, כאשר שער המניה יעודכן היום לפי אותו יחס ויעמוד על כ-93 דולר (במקום 645.57 דולר - שער הסגירה ביום שישי). נציין כי למהלך זה אין שום השפעה על שווי השוק של החברה והוא נועד רק במטרה להגביר את סחירות המניה שלה.

בהקשר זה מציין ג'וזף גרינקורן, מנכ"ל מוריס גרופ כי "הדבר צפוי להגביר את הביקוש למניית אפל שנסחרת כיום במחיר המקדם את המסחר בה גם לסוחרים קטנים שאמורים להזרים ביקוש נוסף למניה. היעד למניית אפל עומד לדעתי על אזור ה-115 דולר למניה".

לפי דיווח ב"בלומברג", חברת Tyson Foods (37.50 6.53%-), ספקית הבשר הגדולה ביותר בארה"ב, הודיעה היום כי היא רוכשת את חברת Hillshire Brands תמורת כ-63 דולר למניה.

ענקית התרופות מרק (57.94 0.16%+) הודיעה כי היא תרכוש את חברת Idenix עבור 3.85 מיליארד דולר, או 24.5 דולר למניה - פרמיה של כ-240% על מחיר הנעילה האחרון שלה.

טבע (51.12 0.08%+) הודיעה היום כי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר הרחבת הגרסה של תרופת האזילקט (Azilect) אותה היא משווקת, מטיפול ראשוני יחיד או טיפול בשילוב levodopa בשלבים מאוחרים של המחלה, לכזו הכוללת גם טיפול בשילוב דופמין אגוניסט.

וריפון (36.72) רשמה עליות חדות ביום שישי לאחר שדוחותיה הכספיים הרבעוניים עלו על הציפיות המוקדמות בשוק. וריפון דיווחה כי היא צמצמה את הפסדיה ברבעון הפיסקלי השני של השנה ל-23.5 מיליון דולר או 22 סנט למניה, לעומת הפסד של 57 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות עלו ל-466.6 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully