וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר שכר של כ-6.4 מיליון שקל למנכ"ל מזרחי

10.6.2014 / 11:58

הבנקים נמצאים תחת הפיקוח של בנק ישראל. שר האוצר כתב בעבר: "היום יצאנו במהלך להגבלת שכר הבכירים בבנקים, בחברות הביטוח ובבתי ההשקעות. למה? כי זה הכסף של אזרחי ישראל"

נציגי הגופים המוסדיים שהשתתפו היום באסיפת בעלי המניות של בנק מזרחי טפחות אישרו את חבילת התגמול של מנכ"ל הבנק אלדד פרשר. זאת, בניגוד לעמדת משרד האוצר.

אתמול דיווחנו כי שר האוצר יאיר לפיד מתכוון לפעול גם נגד אישור חבילת השכר של פרשר, שמגיעה לעד 6.4 מיליון שקל. בכוונת השר לתשאל את חברי דירקטוריון הבנק, כפי שנעשה באחרונה עם חברי דירקטוריון הפניקס.

אלא שבמקרה הזה, יש ללפיד בעיה: בניגוד לפניקס, שהיא חברת ביטוח תחת פיקוחו של אגף שוק ההון באוצר, בנקים נמצאים תחת הפיקוח של בנק ישראל, בחטיבת הפיקוח על הבנקים שבראשות דודו זקן. כלומר כלל לא בטוח שלשר האוצר סמכות סטטוטורית לזמן או לתשאל את נושאי המשרה בבנק. על כן לפיד עשוי לפנות באופן אישי לזקן, כדי שיעשה זאת במקומו במידת הצורך.

נזכיר כי לפני כשבועיים התקומם לפיד נגד התגמול של מנכ"ל הפניקס, אייל לפידות, שלפיה חבילת השכר שלו תגיע לעד 41 מיליון שקל ב-4.5 השנים הקרובות. בשני המקרים מדובר בחבילת שכר הגבוהה מהמגבלה שמציע האוצר בתוכניתו האחרונה. בתחילת אפריל הודיע לפיד כי בכוונתו להגביל את חבילת התגמול של מנהלי הבנקים, חברות ביטוח וגופים מוסדיים ל-3.5 מיליון שקל לשנה בכך שכל שכר שישולם מעבר לסכום זה, לא יוכר לצורכי מס. בימים האחרונים אף פורסם תזכיר חוק לקידום ההצעה.

נזכיר כי כאשר פרסם שר האוצר את ההצעה להגביל את השכר ל-3.5 מיליון שקל, הוא כתב בעקבות זאת בעמוד הפייסבוק שלו: "היום יצאנו במהלך להגבלת שכר הבכירים בבנקים, בחברות הביטוח ובבתי ההשקעות. למה? כי זה הכסף של אזרחי ישראל". כבר אז עלתה השאלה איך בדיוק מתכוון לפיד לאכוף את תוכניתו החדשה על מנהלי הבנקים, וכעת, אותה שאלה מקבלת משנה תוקף.

באחרונה פרסמה חברת הייעוץ אנטרופי המלצה לגופים המוסדיים דווקא לאשר את חבילת השכר של פרשר. במסמך בן 34 עמודים מנמקים בחברת הייעוץ מדוע החליטו להמליץ על אישור התוכנית. באנטרופי מציינים במסמך כי החליטו לאשר את תוכנית התגמול לאור היעדים לתגמול שהם מאוזנים וראויים. "בכדי להתאים את תוכנית השכר להוראות המפקח על הבנקים, הבנק נקט לדעתנו גישה אמיצה שבה לא בוצע שינוי ביעדים או בתנאי הסף, אלא הופחתה תקרת התגמול המשתנה על מנת לעמוד ביחס שדרש בנק ישראל", כותבים באנטרופי.

  • עוד באותו נושא:
  • בנק מזרחי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully