וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה יציבה בוול סטריט - פייסבוק קפצה 4.6%

קובי ישעיהו

10.6.2014 / 23:21

פיטר גנרני, אסטרטג המניות הראשי של Saxo Bank: "צפויה עלייה של של 7%-10% במחירי המניות בעולם ב-12 החודשים הקרובים". מדד ביטחון העסקים הקטנים טיפס מעל הצפי

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ג') ביציבות, כאשר המדדים המרכזיים סיימו כמעט ללא שינוי ולאחר שאתמול שוב עלו הדאו ג'ונס וה-S&P 500 לשיאים חדשים. בינתיים, בורסות אירופה חתמו את המסחר היום במגמה מעורבת כאשר מדד הדאקס בגרמניה טיפס במהלך המסחר לשיא חדש.

אינפו גלובס. גלובס
אינפו גלובס/גלובס

"מחירי המניות בעולם עדיין אטרקטיביים, למרות עלייה של 180% במחיריהן מאז השפל של תחילת 2009. להערכתי, צפויה עלייה של של 7%-10% במחירי המניות בעולם ב-12 החודשים הקרובים". כך מעריך היום פיטר גנרני, אסטרטג המניות הראשי של Saxo Bank.

לדברי גרנרי, "מדד MSCI העולמי עלה ב-6.1% ברמה שנתית (תשואה כוללת), והוא רושם שיאים חדשים מדי שבוע. למרות עלייה של 180% במחירי המניות בעולם מאז השפל שנרשם בתחילת 2009, יש עדיין מקום לתשואה עודפת, מאחר שרמות המחירים נמוכות מהרמה הממוצעת מאז 1996".

לדבריו, "המניות בעולם נסחרות היום לפי מכפיל רווח של 18.6, לעומת מכפיל רווח ממוצע של 21.3, ועדיין נושאות תשואת דיבידנד של 2.5%, לעומת 2.2% בממוצע מאז 1996. מדדים אחרים להערכת שווי חברות נמצאים אף הם מתחת לממוצע ההיסטורי שלהם. אם לוקחים בחשבון תשואת דיבידנד של 2.5%, אינפלציה עולמית מוערכת של כ-2.5% בשנה, עלייה ריאלית מוערכת של 2.7% בתמ"ג העולמי ומדדים נוספים – עלייה של %9%-10 אחוזים במחירי המניות בעולם, ברמה שנתית, היא הגיונית. בהתחשב באלטרנטיבות הקיימות באפיקי האג"ח, רוב הסוחרים והמשקיעים ימצאו בשוק המניות יחס תשואה-סיכון טוב יותר. לאור כל זאת, אנו ממשיכים להיות חיוביים ביחס לשוק המניות העולמי, וצופים עלייה של 7-10% במחירי המניות בעולם ב-12 החודשים הקרובים".

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, מציין בסקירה שפרסם היום כי "נראה שחברי הנהלת הבנק המרכזי האירופאי מאמינים שהצעדים עליהם הוכרז בשבוע שעבר יעזרו, בפרט על רקע תקופה של יציבות בשווקים הפיננסיים ובכלכלה. בנוסף, המדיניות המרחיבה של הבנק המרכזי מקטינה עוד את הסיכון של גוש האירו דבר שלהערכתנו ידחוף את הממשלות בגוש האירו למדיניות מרחיבה משלהם, בדמות הפחתות מיסים – וכדו', במהלך שנת התקציב הבאה".

יחד עם זאת, "הפתח לרכישות נכסים אולי מרמז שאין ביטחון מלא שהפעולות יצליחו. למתבונן מהצד יש בהחלט ספקות, בפרט היות ולבנקים באירופה יש כבר זמן רב גישה לאשראי זול, וכן, בשל צד הביקוש בכלכלה – שאמנם רשם שיפור, אך עדיין מאוד מתון כפי שניכר בצמיחה הנמוכה מאוד. נראה כי רמת הביקוש הנמוכה מרתיעה עסקים מלהגדיל את השקעותיהם ולהעסיק עובדים חדשים".

ג'יימס בולארד, ראש שלוחת הפד בסנט לואיס, אמר אתמול כי ישנן עדויות לכך שהאינפלציה עולה כעת. מדובר בעדות חשובה מפיו, שכן רק בחודש שעבר בולארד אמר כי האינפלציה יציבה ואין עדויות לעלייה שכזו. ראש שלוחת הפד בבוסטון, אריק רוזנגרן, אמר אתמול כי העלאת הריבית רצויה רק כאשר הכלכלה תהיה במרחק של שנה משני יעדי הפד: כאשר שוק העבודה יגיע למצב של תעסוקה מלאה, קרי 5.25% אבטלה, ויעד האינפלציה יושג - 2%.

תחום המאקרו היה דליל היום - ב-17:00 פורסם נתון המלאים העסקיים לחודש אפריל, שעלה ב-1.1%, בעקבות גידול של 1.3% במכירות המלאים. הצפי בשוק עמד על גידול של 0.3%. במקביל, פורסם מדד הבטחון העסקי של העסקים הקטנים - NFIB, שטיפס לרמה של 96.6 נקודות בחודש מאי, לעומת צפי לעלייה לרמה של 96.1 נקודות.

מניית אפל פוצלה

מניית אפל (94.25 0.59%+) החלה אתמול להסחר לאחר שמניותיה פוצלו ביחס של 7 ל-1. כתוצאה מכך, כל משקיע שהחזיק נכון ל-6 ביוני, מניות של אפל, קיבל 7 מניות על כל מניה אחת. נציין כי למהלך זה אין שום השפעה על שווי השוק של החברה והוא נועד רק במטרה להגביר את סחירות המניה שלה. בהקשר זה מציין ג'וזף גרינקורן, מנכ"ל מוריס גרופ כי "הדבר צפוי להגביר את הביקוש למניית אפל שנסחרת כיום במחיר המקדם את המסחר בה גם לסוחרים קטנים שאמורים להזרים ביקוש נוסף למניה. היעד למניית אפל עומד לדעתי על אזור ה-115 דולר למניה".

במהלך מפתיע עזב אתמול נשיא PayPal, דיוויד מרקוס, את תפקידו בשנתיים האחרונות בענקית התשלומים המקוונת ועבר לשורותיה של פייסבוק (65.77 4.60%+), שם הוא צפוי לשמש כסגן נשיא לענייני הודעות ותקשורת במובייל.
ענקית התרופות מרק (58.48 0.93%+) הודיעה אתמול כי היא תרכוש את חברת Idenix עבור 3.85 מיליארד דולר, או 24.5 דולר למניה - פרמיה של כ-240% על מחיר הנעילה האחרון שלה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully