וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק העולמי חתך תחזית הצמיחה: "השנה נפתחה לא טוב"

משה גולן

11.6.2014 / 8:45

לפי התחזית החדשה, הכלכלה הגלובלית תתרחב בקצב של 2.8% השנה, בהשוואה לתחזית הקודמת שעמדה על קצב צמיחה של 3.2%. הבנק הוריד את תחזית הצמיחה של ארה"ב ל-2.1% ב-2014

הבנק העולמי חתך את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית בעקבות תחזיות צמיחה פושרות מצידן של ארה"ב, רוסיה וסין. כמו כן הבנק קרא למדינות השווקים המתעוררים לדאוג לחיזוק הכלכלות שלהן לפני שהפדרל ריזרב יעלה את הריביות.

לפי התחזית החדשה שפרסם הבנק העולמי, הכלכלה הגלובלית תתרחב בקצב של 2.8% השנה, זאת בהשוואה לתחזית הקודמת שפורסמה בינואר ועמדה על קצב צמיחה גבוה יותר בשיעור של 3.2%. לגבי כלכלת ארה"ב, הבנק העולמי מעריך כי היא תצמח בקצב של 2.1%, נמוך יותר מהתחזית הקודמת שעמדה על 2.8%. הבנק עדכן מטה גם את תחזיות הצמיחה של ברזיל, רוסיה וסין. עם זאת, ב-2015 מעריכים כלכלני הבנק כי הכלכלה הגלובלית תתרחב בקצב מהיר יותר ותצמח בשיעור של 3.4%.

"הכלכלה הגלובלית נתקלה במספר מכשולים בתחילת השנה ביניהם מזג האוויר הקשה בארה"ב, בעיות בשווקים הפיננסים והמשבר באוקראינה", כך לפי הודעה שפרסם הבנק העולמי אתמול. "למרות החולשה בתחילת השנה, הצמיחה צפויה לתפוס תאוצה בהמשך השנה", לשון ההודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully