וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה, יוון וקפריסין: נופש מפנק במחיר אטרקטיבי

ספיר פרץ ועמית שניידר

14.6.2014 / 10:01

רוצים לצאת לחופשה במרחק של שעה מהבית, ועדיין להחתים את הדרכון? גלובס בדק כמה יעלו חופשות באגן הים התיכון בקיץ. המחירים - אטרקטיביים

חופשה באי קרפאטוס יוון. רן ברגמן, מערכת וואלה! NEWS
לא חייבים להתרחק בשביל נופש בחו"ל. איי יוון/מערכת וואלה! NEWS, רן ברגמן

טורקיה: חוזרת ובגדול

בקיץ הזה ארץ ה"הכול כלול" חוזרת הקיץ למפת יעדי הנופש של הישראלים, ובגדול. על-פי ההערכות, כ-300 אלף ישראלים צפויים לבלות ביולי-אוגוסט בקלאבים של אנטליה ובודרום - עיירות הנופש הפופולריות בטורקיה.

אמנם, עדיין לא מדובר במספרי השיא טרם אירועי המרמרה בשנת 2008: כחצי מיליון ישראלים, אך בהשוואה למספרים הזעומים פוסט המרמרה (למשל, כ-70 אלף בלבד ביולי-אוגוסט 2013) - נראה כי הפרשה ובעקבותיה היחסים העכורים בין ישראל וטורקיה נמחקו מהתודעה הישראלית לטובת דילים זולים יותר בהשוואה לאילת ולאיי יוון, שתפסו בשנים האחרונות את מקומה של טורקיה כיעד נופש מוביל.
"רכבת אווירית צפויה הקיץ לטורקיה שעדיין מציעה מחירים אטרקטיביים", אומר רונן קרסו, סמנכ"ל השיווק של איסתא.
עד כמה אטרקטיביים? בדקנו: החל מכ-8,000 אלף שקל למשפחה בת 4 נפשות (זוג הורים ושני ילדים עד גיל 12) ביולי לחבילה (טיסה ומלון) באנטליה והחל מ-9,500 שקל באוגוסט לאותו תא משפחתי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יוון (רודוס וכרתים): פחות מפואר

איי יוון מוסיפים להוות גם הקיץ - חלופה אטרקטיבית וידידותית לחובבי הבטן-גב בלבנט. על-פי הערכות, כמה עשרות אלפי ישראלים צפויים לבלות את יולי-אוגוסט באיים המרכזיים רודוס וכרתים, שיורדים השנה למקום השני, אחרי אנטליה, במפת הביקושים.

"אנטליה חוזרת להיות הקיץ היעד מספר אחד באגן הים התיכון, ואחריה רודוס וכרתים שהם עדיין מוצר מגוון הן ברמות מחיר והן ברמות איכות בתי-המלון", אומרת דנה לביא, סמנכ"לית השיווק והסחר של קבוצת הדקה ה-90. ואכן, בכל חלון ראווה ובכל אתר אינטרנט של כל סוכנות נסיעות מוצעים היום לא מעט מוצרים מגוונים לחופשה ביוון.

אך דבר אחד כדאי לקחת בחשבון לפני שסוגרים שם דיל: חלק מבתי-המלון ברודוס למשל המתהדרים ב-5 כוכבים, אינם מזכירים כהוא זה מלונות ברמת כוכבים מקבילה בארץ או באנטליה. לפיכך, מומלץ לקרוא על המלון חוות-דעת גולשים למשל בטריפ אדווייזר או להיוועץ בסוכן הנסיעות.

לדברי לביא, זו גם אחת הסיבות שישראלים נודדים השנה לאנטליה, כי המלונות שם מפוארים יותר ומציעים הרבה יותר פסיליטיס ופעילויות לילדים ובמחירים הנמוכים בכ-10%-15%.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קפריסין: גם ים וגם שטח

כשנוחתים בשדה התעופה של לרנקה ונוסעים ליעדים השונים בקפריסין, משתלטת על התייר הישראלי תחושה מעורבת ומסקרנת: מצד אחד, הנופים בצדי הדרך מוכרים מאוד, מזכירים מאוד את נופי הגליל. מצד שני, שמות הערים על השלטים לצד הכביש המהיר מוכרים לחובבי הכדורגל שעוקבים אחרי הקריירות שמטפחים שחקנים ישראלים באי השכן; וכמובן הנסיעה בצד שמאל של הכביש - כל אלה מזכירים לך שאתה בחו"ל, קרוב ככל שיהיה לישראל.

ההוכחה הסופית לכך שלא סתם החתימו את דרכונינו ויצאנו מארץ הקודש היא שנקי פה. נקי מאוד אפילו. משמח להיווכח (בעצם, די עצוב...) שאפשר לנהל עיר, ובכלל מדינה, בלי להיתקל בכל 10 ס"מ על המדרכה באריזות מזון ריקות משומשות וערימות מצחינות של גללי כלבים. נקודת זכות גדולה, שרק מעצימה את החוויה החיובית של הנופש באי היפה והמרתק הזה.

הטיסה קצרה מאוד: לא מספיקים להתארגן אחרי ההמראה, וכבר מבקשים ממך באדיבות להתכונן לנחיתה. באמת. הטיסה מנתב"ג ללרנקה נמשכת פחות משעה, ובטיסה חזרה הביתה לא חלפו 40 דקות וכבר היינו מחדש באזור קידומת הטלפון 972. זה יתרון לא מבוטל, לא רק בעבור מי שנכנס לחרדות מפני התנהגות הטף בין שמיים לארץ, אלא בשביל כל מי שטיסות אינן כוס התה שלו.

חלומי בהקיץ

אז על מה לא כדאי לוותר? הגיוון כאן רב, ומאפשר להרכיב נופש לפי הטעם האישי. מי שחשב שקפריסין היא רק חופים, שלא לומר "איה נאפה, וזהו" - יתבדה ויגלה שלל אפשרויות, שיכולות להשתלב יחדיו ל-5-7 ימים נעימים, ועוד לא אמרנו מילה על האוכל. נמנה כאן רשימה חלקית בלבד של אפשרויות ויעדים; מידע רב ושימושי מומלץ לשאוב מהאתר של לשכת התיירות הקפריסאית - visitcyprus.com/wps/portal.

הנה כמה טעימות מהשפע התיירותי הרב, ובראשם, כמובן החופים. שמם של חופי קפריסין וחיי הלילה התוססים שבהם יצא למרחוק. כך לדוגמה, חוף ניסי (Nissi) באיה נאפה מדורג במקום התשיעי ברשימה היוקרתית של החופים הטובים ביותר באירופה, לפי עורכי האתר European best destinations.

החופים של העיירה המפורסמת מציעים גם ספורט מים מהנה.
כשנוסעים מלרנקה לפאפוס, רצוי לבקר באתר הארכאולוגי היפה והמעניין קוריון (Kourion) וגם ב-Petra tou Romiou, שבו - על-פי האמונה המקומית - נולדה אלת האהבה והיופי, אפרודיטה. הנוף הנשקף מהמצוק שמעל האתר עוצר נשימה. שמורת הטבע Akamas היא גם יעד שלא כדאי להחמיץ, ודאי אם בא לכם לשלב טיול ג'יפים, צעידה בחיק הטבע, רכיבת אופניים וצלילה, ובעיקר הנאה משפע החי והצומח במקום.
אתר מעניין נוסף הוא הזינוביה - אונייה טרופה עצומה שטבעה מול חופי לרנקה ביוני 1980. יודעי דבר אומרים שכל צולל - החל בחובב מוחלט וכלה במקצוען - יזכור את הביקור במקום שנים רבות. כמו כן, כדאי לשלב ביקור בכפרים האותנטיים של קפריסין, שבהם משמרים מסורות עתיקות יומין. בין השאר, אלה הכפרים Anogrya ו-Vasa Koulaniou. מי שממש לא יכול להסתדר כמה ימים בלי שופינג - ואפילו עם מותגים ישראליים (!) - ישמח לסור לקניון My Mall בלימסול, שבבעלות ב.ס.ר אירופה, בשליטת נחשון קיוויתי. תמיד תוכלו להשוויץ שחולצת ה-FOX שאתם לובשים היא בכלל מחו"ל.
ו
אם בטעימות עסקינן, כמה מילים על החוויה הקולינרית.
המטבח המקומי מתגאה, ובצדק, בשלל מטעמי בשר, דגים, פירות ים, סלטים וקינוחים. המזטים בטברנות מככבים בראש רשימת התענוגות, והחגיגה הים תיכונית מפתיעה את החיך בכל ארוחה מחדש. מומלץ להיפתח לשפע המנות המיוחדות שיציעו לכם וגם לפלחי הלימון שיוגשו לצדן; הוא בהחלט מוסיף המון.

כמה נשלם?

אל-על השיקה לפני חודשים ספורים את הטיסות המוזלות שמותגו כ-Up, בין השאר ללרנקה. המחיר הבסיסי לכיוון הוא כ-70 דולר, והלקוחות יכולים להוסיף שירותים בתשלום ובהם כבודה, בחירת מושב במטוס מראש וארוחה. בחודשי הקיץ (החל בסוף חודש יוני) תפעיל Up עד 6 טיסות שבועיות לקפריסין.

ומה בדבר חבילות נופש? בדיקה מדגמית קצרה באתר איסתא מגלה כי טיסה (ויודגש, לאו דווקא טיסות Up) ו-5 לילות באיה נאפה בתחילת חודש יולי יעלו למשפחה (שני מבוגרים ושני ילדים בני 2-12) בין 10,521 שקל למשפחה ל-15,006 שקל. מחירי חבילות להרכב משפחתי דומה, ל-4 לילות בשבוע האחרון של חודש אוגוסט, נעו בין 10,341 שקל למשפחה ל-12,487 שקל.

כאמור, זו בדיקה מצומצמת בלבד - דוגמית לשתיים מהתקופות הפופולריות יותר במשך החופש הגדול. ברור מאליו שניתן למצוא הצעות משתלמות יותר או פחות.

צרור עצות לדרך

3 טיפים שימושיים לסיום: הראשון, אל תשכחו להביא אתכם מתאם לשקעי החשמל. השקעים בקפריסין שונים מהשקעים בישראל, ותהיו חייבים להשתמש במתאם בכל מקום שבו תרצו להטעין את הסלולרי ושאר המכשירים. עניין שני - החיבור ל-WiFi אינו בחינם בכל מקום. כדאי להביא את זה בחשבון.
גם בבתי-המלון, לעתים ההתחברות אמנם חינמית בשטחים הציבוריים (לובי, בריכה, חדר האוכל וכיו"ב) אך כרוכה בתשלום בחדר.

ולסיום, בא לכם כוס קפה שחור? בכיף, לרוויה. כן ירבו. רק אל תעזו להזמין "קפה טורקי". הו לא. מדובר בנקודה רגישה מאוד, ובכלל רצוי שלא להזכיר כאן את טורקיה. למה לכם. באתם ליהנות, נכון? אז יאסו!

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully