וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת הפיקוח על מחירי הגז: "המחיר לא גבוה"

עמירם ברקת

16.6.2014 / 10:24

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת אבישי ברוורמן: "חייבים להטיל פיקוח על מחירי הגז הטבעי, היום גם באוצר מסכימים לכך"

"חייבים להטיל פיקוח על מחירי הגז הטבעי, היום גם באוצר מסכימים לכך" כך טען היום ח"כ אבישי ברוורמן יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת בפתח דיון בנושא.

ברוורמן טען כי הפיקוח הוא הכלי היחיד שניתן להפעיל נגד מונופול הגז של יזמי "תמר" ו"לוויתן" שמחזיק לטענתו את התעשייה "בת-ערובה".

ברוורמן הוסיף כי "אני מצפה משר האנרגיה להצטרף אלי ואל שלי יחימוביץ' ומנהיגות האוצר כדי לקבל את ההחלטה. אני מעוניין לקבל בתוך שבועות ברורים החלטה על פיקוח ואיתות לעולם כולו - אנחנו רוצים השקעות זרות אבל לא ניתן למונופול את הכוח העודף לפגוע בצרכן הישראלי. המחיר של הפיקוח הוא בטל בשישים לעומת המחירשהמונופול משית על הכלכלה הישראלית. דולר אחד שנוריד מהמחיר הקיים זה מיליארד שקלים לתעשייה".

יו"ר ועדת הפיקוח על המחירים באוצר, אלון אטקין, אמר בדיון כי "מחירי הגז בישראל אינם יוצאי דופן ביחס למקובל בעולם. הוועדה קיימה חמש ישיבות בנושא הפיקוח על המחירים. קצת יותר מעניין לשים את הפוקוס על המחיר אבל הדיון קודם כל הוא אם לפקח או לא לפקח ובאיזה אופן. יש הרבה משמעויות מעבר".

"עוד לא הגענו להחלטה סופית של כן לא פיקוח. ישנן מספר עמדות, אני יכול לחלק אותן לשלוש. אלה עמדות מקצועיות וצריך לכבד אותן. פיקוח על תשתיות קיים במקומות שונים והניסיון הבינלאומי הוא לא מוצלח. מצד שני ישראל יש לה מאפיינים שלא דומים למדינות שבהן הוטל פיקוח. יש מאפיינים ייחודיים כמו ספק יחיד צרכן ענק אין מעורבות של חברה ממשלתית".

אטקין המשיך ואמר כי "חלופה ראשונה היא פיקוח לפי מחיר נמוך מהמחירים היום. הצעה שניה היא לקחת במחיר שדומה למחיר היום כי המחירים היום הם לא יוצאי דופן ביחס למדינות אחרות אבל מחיר של 5.5 - 6 דולר אינו יוצא דופן. האפשרות השלישית היא לא להטיל פיקוח. הפערים בעמדות נובעים בהשלכות של הטלת פיקוח על חיפושי הנפט והגז - ויש לכך השלכות שליליות בכל מקרה. נושא שני זה מה יקרה בפיתוח של המאגרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully