וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה חיובית בבורסה; לאומי טיפסה 2.25%, עזריאלי 1.4%

קובי ישעיהו

16.6.2014 / 17:36

מדד חודש מאי עלה ב-0.1%, בהתאם לציפיות. מגמה חיובית בוול סטריט. מחזור המסחר הסתכם בכ-875 מיליון שקל

המסחר בבורסה באחד העם נחתם היום (ב') בעליות שערים, לאחר שאתמול נסגר המסחר בירידות. מדדי ת"א 25, 75 ו-100 הוסיפו לערכם 0.33% בעוד מדד הבנקים טיפס ביותר מ-1% בהובלת מניית לאומי שעלתה ביותר מ-2%. זאת, על רקע המשך המתיחות הבטחונית והמצב הגיאופוליטי בעיראק. באירופה נרשמות ירידות ובוול סטריט מתנהל המסחר במגמה חיובית. מחזור המסחר הסתכם בכ-875 מיליון שקל.

בורסה. גלובס
בורסה/גלובס

בתחום המאקרו, נתונים שמפרסמת היום הלמ"ס לגבי החשבונאות הלאומית (אומדן שני לרבעון הראשון) מתקנים באופן חד – כמעט חסר תקדים - את הנתונים שפורסמו לפני כחודש ומשנים את התמונה המאקרו הפסימית למדי שהצטיירה מהנתונים של מאי. לפי הלמ''ס, התמ''ג עלה ברבעון הראשון של 2014 ב-2.7% (מחירים קבועים, נתונים מנוכי עונתיות) ולא ב-2.1% בלבד כפי שהתפרסם לפני חודש.

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש מאי 2014 עלה ב-4.2 נקודות לרמה של 55.6 נקודות. המדד נמצא במגמת עלייה מתחילת השנה ובחודשיים האחרונים הוא חצה את רמת ה-50 נקודות, המבחינה בין התכווצות להתרחבות בפעילות התעשייתית. עליות בולטות נרשמו ברכיבי תפוקות הייצור והביקושים ליצוא. רכיב הביקושים המקומיים נמצא אף הוא במגמת התרחבות בחודשיים האחרונים.

אתמול לאחר סיום המסחר פורסם מדד חודש מאי. כלכלני המאקרו הגיבו למדד המחירים לצרכן שפרסמה הלמ"ס, אשר עלה ב-0.1%, ומעריכים כי בנק ישראל יפחית את הריבית בטווח הקרוב. אילן ארצי, מנהל השקעות ראשי בבית ההשקעות הלמן אלדובי: "מדד המחירים לצרכן מעיד על המשך האטה במשק, ויאלץ את בנק ישראל להוריד שוב את הריבית. להערכתנו ישנו סיכוי גבוה יותר לדיפלציה בחודשים הקרובים, מאשר סיכון של התגברות קצב האינפלציה, ולכן צפויים צעדים מונטרים נוספים ובינהם הורדת ריבית נוספת. הורדת הריבית לכשעצמה לא צפויה לשנות רבות, אבל יש בה משום הצהרה על נכונותו של הבנק המרכזי לסייע בריבית נמוכה ולטווח ארוך. יתכן כי בנק ישראל ישקול גם הודעה על כוונה להשאיר ריבית נמוכה בישראל לתקופה ארוכה כפי שעשו הבנקים המרכזיים באירופה וארה"ב".

אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של פסגות: "מדד מאי מלמד שסביבת האינפלציה בישראל תמשיך להיות נמוכה עוד זמן רב בשל הביקוש הנמוך והתגברות התחרות במשק. מכיוון שהשקל התחזק ב-1.2% מול סל המטבעות מאז החלטת בנק ישראל בחודש שעבר ולאור התוכנית המוניטארית החדשה של ה-ECB והציפיות להרחבה כמותית נוספת בגוש האירו, אנו מעריכים כי בנק ישראל יפחית את הריבית פעם נוספת באחת משתי ההחלטות הקרובות".

ההסלמה במצב הבטחוני מעיבה על המסחר. הפלסטינים דיווחו אתמול על חילופי אש באחת השכונות הפלסטיניות של חברון, כשחיילים של צה"ל צרים על אחד מבתי המגורים בשכונה. שני פלסטינים נעצרו.

דיסקונט דוחה האסיפה

בנק דיסקונט (601.6 0.10%+) הודיע אתמול לבורסה כי הוא דוחה את אסיפת בעלי המניות של הבנק, שהייתה אמורה להתכנס ביום רביעי הקרוב ולאשר את הבונוס ליו"ר הבנק יוסי בכר בגין תוצאות שנת 2013. בדיסקונט נימקו את ההחלטה לדחות באומרם: "הדחייה נועדה, בין השאר, לאפשר המשך דו שיח עם בעלי מניות שהינם גופים מוסדיים".

אתמול דיווחנו כי בתי ההשקעות וחברות ההחזקה של חברות הביטוח על הכוונת של משרד האוצר: בימים אלה משלים המשרד חקיקה ראשית של הסדרים והוראות, השלמת חקיקה ותקנות להקמת מערך פיקוח ישיר על גופים אלו. נציין את מגדל (571 0.67%+) ומניית מיטב דש (1,183 0.84%-).

חברת פלוריסטם (1,098 0.54%-) הודיעה היום על קבלת אישור פטנט נוסף לטכנולוגיה הייחודית שלה, הפעם ממשרד הפטנטים של הודו. הפטנט החדש מגן על שיטת הייצור של פלוריסטם, ובכלל זה הרביית התאים התלת ממדית והרכב החומר ממנו מיוצרים תאי גזע ותאי שומן נצמדים– הפלטפורמה הטכנולוגית הייחודית של החברה. זהו אישור הפטנט ה-29 שניתן לחברה ברחבי העולם. פטנט דומה כבר ניתן לחברה באוסטרליה, רוסיה ודרום אפריקה.

אבי בן אסאייג, מנכ"ל דלק ישראל, הודיע היום לדירקטוריון דלק ישראל על רצונו לסיים את תפקידו בתום הרבעון השלישי השנה ולא יאוחר מתום 2014.

חברת אלוני חץ הודיעה אתמול כי מימשה 6 מיליון כתבי אופציה (סדרה 7) של אמות השקעות, אשר בבעלותה, במחיר מימוש של 10.86 שקל לכל כתב אופציה, בהיקף כספי כולל של כ-65 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully