וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקונט יבקש 1.5 מ' ש' בונוס ליוסי בכר

עירית אבישר

17.6.2014 / 9:21

יו"ר הבנק אמור היה לקבל בונוס של 2.16 מיליון שקל בגין תוצאות 2013. במו"מ עם המוסדיים הוסכם להעלות להצבעה ב-29 ביוני בונוס נמוך יותר

יו"ר בנק דיסקונט יוסי בכר מפחית את הבונוס שיבקש על רקע גל הביקורת נגד שכר הבכירים המנופח, אבל לא מוותר עליו לגמרי. במו"מ של דיסקונט עם המוסדיים אתמול סוכם כי באסיפה הכללית שנדחתה מיום רביעי הקרוב ל-29 ביוני יעלה להצבעה בונוס בהיקף 1.5 מיליון שקל לבכר, לעומת בונוס של 2.16 מיליון שקל שאמור היה לקבל (בנוסף לשכר בעלות של 2.3 מיליון שקל שקיבל אשתקד).

הבנק דחה את האסיפה כדי לנהל מו"מ כאמור עם הגופים המוסדיים, לאחר שאלה קיבלו המלצה מחברת הייעוץ אנטרופי להתנגד לבונוס האמור לבכר בגין תוצאות שנת 2013. בדיסקונט ככל הנראה חששו, שבעקבות המלצת אנטרופי יסכלו המוסדיים את אישור הבונוס, ולכן העדיפו להגיע עמם להסכמה על גובה הבונוס, כדי שלא להתבזות באסיפה.

מאנטרופי נמסר בתגובה: "נציגי הבנק הגישו הצעה להפחתת המענק. הנושא נמצא בבחינה ע"י צוות האנליסטים של אנטרופי וטרם התקבלה החלטה בנושא. בכל מקרה, עדכון לחוות הדעת יפורסם רק לאחר פרסום דיווח מיידי בעניין".

הבונוס לבכר נקבע במסגרת מנגנון מתוכנית התגמול של הבנק לשנת 2011, שתוקפה עד סוף השנה הקרובה. רק החל מהשנה הבאה, התגמול לבכר ייעשה לפי תוכנית התגמול החדשה של הבנק שנקבעה במסגרת תיקון 20, ולפי ההנחיות של בנק ישראל בנושא תגמול בכירים.

יחד עם זאת, גורמים המכירים היטב את תוכנית התגמול הנוכחית של הבנק, מציינים כי אם הבונוס עבור ביצועי שנת 2013 היה ניתן לפי תוכנית התגמול החדשה (שעברה במסגרת תיקון 20), הרי שהבונוס לבכר היה גבוה יותר, ומגיע לכ-2.3 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully