וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות: "הפד על טייס אוטומטי"

קובי ישעיהו

17.6.2014 / 23:09

מדד המחירים לצרכן לחודש מאי עלה ב-0.4% לעומת צפי לעלייה של 0.2%. התחלות הבנייה ואישורי הבנייה רשמו ירידה חדה מהצפוי. התמתנות מסויימת במתיחות סביב עיראק ואוקראינה

המסחר בבורסות של ארה"ב ננעל היום (ג') בעליות, לאחר פרסום נתוני מאקרו ועל רקע התמתנות מסויימת במתיחות סביב עיראק ואוקראינה (מחירי הנפט ירדו היום קלות).

אינפו גלובס וולסטריט. גלובס
אינפו גלובס וולסטריט/גלובס

בזירת המאקרו באירופה פורסם נתון מדד ה-ZEW בגרמניה, שהצביע על ירידה באמון המשקיעים בגרמניה, זה החודש השישי ברציפות. המדד ירד לרמה של 29.8 נקודות בחודש יוני, לעומת קריאה של 33.1 נקודות בחודש מאי, בעוד אנליסטים בשוק ציפו לקריאה של 35 נקודות.

בבריטניה פורסם היום כי מדד המחירים לצרכן עלה בחודש מאי ב-1.5% (שנתי), לעומת עלייה של 1.8% באפריל ומתחת לצפי בשוק שעמד על 1.7%. הנתונים מראים כי האינפלציה בבריטניה בשפל שלא נראה מאז 2009.

בזירת המאקרו בארה"ב התפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש מאי, שעלה ב-0.4% לעומת צפי לעלייה של 0.2%. התחלות הבנייה לחודש מאי רשמו ירידה של 6.5% למיליון יחידות לעומת צפי ל-1.03 מיליון (12 חודשים אחרונים) ואישורי הבנייה ירדו ל-991 אלף לעומת צפי ל-1.05 מיליון.

ועדת השוק הפתוח של הפד מתכנסת היום לפגישת הריבית בת היומיים, בסיומה הוא צפוי להודיע מחר על קיצוץ נוסף של 10 מיליארד דולר ברכישות האג"ח החודשיות. ארט הוגן, אנליסט שווקים ראשי ב-Wunderlich Securities, אומר כי "לא נראה משהו שונה מהפד מחר. בניגוד לקרני ודראגי, הפד על טייס אוטומטי".

בהקשר למחירי הנפט, מציינים כלכלני קבוצת אופקים כי "גרף מחיר ה-Brent בתקופה זו מצביע על כך שהשוק הולך ומפנים את האפשרות להידרדרות ביטחונית באזור, וחשוף פחות לתנודות מחיר חזקות בגין אירועי ביטחון שבעבר היו יכולים להקפיץ את מחיר הנפט באופן משמעותי. כפי הנראה, השיבושים באספקת הנפט מצפון עיראק, שנמשכים מזה זמן, כבר מגולמים במידה מסוימת במחיר השוק של הנפט. קיימת ציפייה כי חברות OPEC, ובראשן ערב הסעודית, יכריזו על הרחבת מכסות ההפקה כדי לאזן את ירידת התפוקה בעיראק ובלוב".

קרן גידור מחזיקה מניות טבע קרן הגידור Highfields Capital Management פתחה פוזיציה חדשה במניית טבע (51.5 0.39%-), לצד מניות אחרות בוול סטריט כגון eBay (48.99 0.02%-), פדקס, UPS (101.61 0.43%+) ואקסון מובייל. קרן הגידור מחזיקה כעת 2.66% מסך נכסיה במניית טבע. באתר ההחזקה נכונה לסוף הרבעון הראשון של השנה.

חברת אדובי (67.62) תפרסם דוחות לאחר סיום המסחר. האנליסטים צופים רווח של 30 סנט למניה ברבעון האחרון.

חברת סלקום (12.98 0.46%-) הודיעה היום כי דירקטוריון החברה החליט על כניסת החברה לתחום שירותי הטלוויזיה על גבי האינטרנט.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully