וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג. יפית החליטה לרכוש את סטימצקי

יניב מגל

18.6.2014 / 22:09

ככל הנראה קבוצת G בבעלות ג.יפית תרכוש לא רק את הפעילות אלא את כל הרשת. ג. יפית תיכנס להרפתקה הזו עם שותף מענף הספרים - אבנר פחימה מהוצאות "קוראים"

לפחות 3 גורמים החלו במו"מ לרכישת רשת סטימצקי, שנקלעה לקשיים, אבל בסוף היא תעבור לידי זה שהצטרף אחרון למערכה. הערב (ד') נודע כי קבוצת G גרופ בשליטת יפית גרינברג (ג. יפית - 50%) תרכוש את הרשת. בקבוצה עוד שני שותפים - גילי כהן ואור לובושיץ שמחזיקים ביתר בחלקים שווים. גרינברג תיכנס ככל הנראה להרפתקה הזו עם שותף מענף הספרים - אבנר פחימה, שעומד בראש הוצאת "קוראים".

המשבר בסטימצקי החל להתגלגל לאחר מותו של אמיר קס, המנהל המשותף בקרן מרקסטון, בעלת השליטה בסטימצקי, כאשר לא הועבר הצ'ק הקבוע מהקרן לרשת, שבתורה לא יכלה לשלם לספקים, קרי הוצאות הספרים. גם כך ניסתה סטימצקי בשנתיים האחרונות להימכר לכל המעוניין, ולמעשה מותו של קס, גדע מו"מ שקיים עם "ידיעות ספרים" לרכישת הרשת.

לאחר מותו של קס, החלו ארלדן וקרביץ לנהל מו"מ לרכישת סטימצקי, כאשר המוטיבציה העיקרית של ארלדן לכך היתה כנראה להקדים את "ידיעות" לטובת הוצאות כתר שבשליטתה. כשגם במו"מ זה התגלו קשיים והוא התארך שוב ושוב, חזרה "ידיעות" למאבק על הרשת יחד עם חברת "משחקי יצירה" ובשבוע שעבר הצטרפה גם גרינברג לניסיונות.

כל זה כשברקע מתרבות החדשות הרעות על סטימצקי - על הבונוס הנאה שתקבל המנכ"לית, איריס בראל במקרה של מכירה, הבונוסים של משכורות לנוספות לכל ההנהלה למרות שנה קשה ולא מוצלחת בלשון המעטה, קופת פיצויים לעובדים למקרה של פיטורים שהתרוקנה בתקופת ההנהלה הנוכחית וקושי גובר לשלם לספקים את החוב כלפיהם.

ככל הנראה מהלך המכירה מחלץ את הרשת לעת עתה מהסכנה של הקפאת הליכים, מצב שכבר היה נראה שדבר לא ימנע ממנה להגיע אליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully