וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצומים במכס: בוטל המסלול הירוק, כולם נבדקים

אלה לוי-וינריב

19.6.2014 / 11:38

עד להודעה חדשה, כל הנוסעים בטיסות הנכנסות נבדקים במסלול האדום. יו"ר ועד עובדי המכס: "זה רק שלב ביניים. אם לאוצר אין כסף לתת לעובדי רשות המסים, אכיפה דרקונית תביא הרבה כסף"

שביתת עובדי רשות המסים נכנסה היום (ה') ליומה החמישי ולהחרפה נוספת וקשה במאבק העובדים. בין היתר, החלו עובדי המכס בנתב"ג לבדוק היום (ה') את מזוודותיהם של כל הנוסעים שנוחתים בארץ. כלומר, המסלול הירוק בכניסה לארץ מבוטל עד להודעה חדשה, כולם נבדקים במסלול האדום.

החלטה זו אמורה ליצור עיכובים קשים ביציאה משדה התעופה, ולגרור בעיות ועומסים קשים באולם השבים לאורך כל היום. הכמות המשמעותית של השבים מחו"ל אמורה להגיע היום בשעות הצהריים ואחה"צ, ואז צפוי עומס כבד יותר במעברי המכס.

בנוסף, כל סחורה שתיכנס היום לארץ דרך כל אחד ממעברי הגבול ונמלי הים והאוויר, כבר נבדקת ותיבדק בצורה "דקדקנית" (כפי שמבהירים עובדי הרשות), מה שכבר יוצר פקקים קשים בכל מעברי הגבול בארץ. הכניסה לעיר אילת פקוקה, כאשר שיירת המשאיות שמנסות להכניס סחורות לעיר נבדקת בציציות.

יו"ר ועד עובדי המכס והמע"מ ברשות המסים, רן סופר, מבהיר בנימה צינית: "היום נמלי הים האוויר והיבשה - כל מי שיבוא בשערם, יהיה תחת בדיקה רצינית ומאסיבית, כי צריך להכניס כסף למדינת ישראל. כסף שאין לה לתת לעובדי רשות המסים. כל מה אנחנו עושים זה אך ורק לטובת קופת האוצר של המדינה, שתתמלא בכסף החסר. יש לעבודה הזאת תוצאות חיוביות של כניסות של כספים, וכמובן נמנע החדרה של סמים ואמל"ח".

לדבריו, "הבדיקות יצטרכו להיות בדיקות קפדניות ביותר. המטענים כולם יבדקו בצורה קפדנית , רוב הסחורה שנכנסת לארץ תיבדק בצורה מדוקדקת, הנמלים היבשתיים והגבולות עם ירדן ועם הפלסטינים יהיו סגורים למעבר רכב, ורק כניסת ישראלים תתאפשר, ובפועל אין דבר כזה מסלול ירוק היום ואין כניסה של סחורות לארץ".

סופר מבהיר, כי "זה רק שלב ביניים". לדבריו, כבר עכשיו רואים את תוצאות "העבודה היסודית" של עובדי הרשות במעברי הגבול. בין היתר נוצרו פקקים בכל המעברים היבשתיים - גשר עבר הירדן, מעבר רבין ואחרים.
"כל זה נועד בשביל לגרות את הנהלת האוצר להיות ריאלית לגבי הסכם עבודה חדש וריאלי עבור עובדי רשות המסים על כל אגפיה - מס הכנסה , מכס , מקרקעין ושע"ם", אומר סופר. "כרגע טוענים שאין כסף, אז הנה אנחנו ברשות המסים יודעים להביא את הכסף. הפעילות הדקדקנית שלנו היום תכניס המון כסף. הכול במסגרת העבודה שלנו. אם אין כסף לתת לעובדים, אכיפה דרקונית כזו או אחרת תביא הרבה כסף.

אנחנו נביא את הכסף ואולי סוף סוף יהיה כסף לתת לעובדי רשות המסים. רשות המסים יודעת לעשות את זה טוב. וזה מה שאנחנו עושים היום. בדרך תיגרם הרבה אי נוחות למדינה".

העיצומים ברשות המסים החלו בראשית השבוע (יום א'), כחלק מהחרפת סכסוך העבודה ברשות שנמשך מזה כשלוש שנים. בין היתר, מושבתות מזה חמישה ימים מערכות המחשוב של הרשות בעקבות "תקלה", לא ניתנים אישורי מס לטאבו ולא נפתחים תיקים במחלקת מיסוי מקרקעין. כמו כן, אין קבלת קהל במשרדים ברחבי הארץ, לא מתקיימים מבצעים על ידי "קומנדו מס", יחידות הביקורת לא יצאו לשטח לביצוע הביקורות בעסקים, חקירות פליליות מעוכבות, יחידת "יהלום" מושבתת ועובדי הרשות שנדרשו להתייצב למתן עדות בבית המשפט לא יתייצבו כנדרש.

  • עוד באותו נושא:
  • מכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully