וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת;

20.6.2014 / 0:34

אתמול הודיע הפד על צמצום רכישות האג"ח ב-10 מיליארד דולר, ועל הורדת תחזיות הצמיחה לשנה הקרובה. מאקרו: תביעות האבטלה השבועיות ירדו; מדד היצור של פילדלפיה עלה

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') במגמה מעורבת, כאשר במוקד המסחר עמדה עדיין החלטת הפד מאתמול להמשיך בצמצום רכישות האג"ח וכן מספר נתוני מאקרו.

בתום ישיבה בת יומיים הודיעה אתמול ועדת השוק הפתוח של הפד כי הבנק המרכזי ממשיך לסגת ממדיניות ההרחבה הכמותית ומצמצם את רכישות האג"ח בעוד 10 מיליארד דולר. כעת, הפד ירכוש מדי חודש אג"ח (ממשלתיות ומגובות משכנתאות) בהיקף כולל של 35 מיליארד דולר.

"הצמיחה בפעילות הכלכלית השתפרה בחודשים האחרונים", כך לפי הודעת הפד. למרות שהפד רואה שיפור מתמשך בכלכלה, הוא עדכן מטה את תחזית הצמיחה ל-2014, מרמה של 2.9% ל-2.1% בלבד.

אלעד שמש האסטרטג הראשי של בית ההשקעות קולמקס מציין בסקירה שפרסם היום כי "מדובר בהודעה רעה לשוק - ייתכן ומתבשל כשל. נגידת הבנק הפדראלי הגב' ילין הפתיעה את המשקיעים כאשר הודיעה על האצת תחזית העלאת הריבית במשק במקביל להמשך הצמצום תוכנית הרכישות, כמתוכנן. בפועל העלאת הריבית עשויה לא רק לייצר אלטרנטיבות לכסף אלא גם לייקר את מחירו, עובדה אשר עשויה להעיק על השווקים בטווח הבינוני - ארוך".

על רקע השיאים שמדד S&P 500 ממשיך לשבור, העלו כלכלני סיטי, RBC וקרדיט סוויס את תחזיתם למדד לסוף 2014. ג'ונתן גולוב מ-RBC העלה את תחזיתו למדד ל-2,075 נקודות, אנדרו גרת'וואיט מקרדיט סוויס ל-2,020 נקודות וטוביאס לבקוביץ' מסיטי ל-2,000 נקודות.

בזירת המאקרו המקומית התפרסמו היום תביעות האבטלה הראשוניות והמתמשכות לשבוע שהסתיים ב-14 ביוני. התביעות הראשוניות ירדו בכ-6,000 ל-312 אלף, קרוב לרמה שלפני המיתון, מעבר לתחזיות שעמדו על 316 אלף. התביעות המתמשכות עלו ב-54 אלף ל-2.56 מיליון.

לאחר פתיחת המסחר יתפרסם מדד הייצור של פילדלפיה, שצפוי לרדת בחודש יוני לרמה של 14.3 נקודות. במקביל יתפרסם מדד האינדיקטורים המובילים, שלפי הצפי עלה ב-0.6% בחודש מאי לאחר עלייה של 0.4% באפריל.

עוד התפרסם מדד האינדיקטורים המובילים לחודש מאי, שעלה ב-0.5% לעומת צפי לעלייה של 0.6%. מדד ה"פילי פד" המודד את הפעילות בפילדלפיה, עלה ל-17.8 נקודות לעומת 15.4 נקודות בחודש שעבר.

טבע ( 53.18 +0.30% )
תוסיף לרכז עניין לאחר שהודיעה אתמול על שינויים נרחבים בדירקטוריון. חיים הורביץ ודן זיסקינד לא ימשיכו לכהן בדירקטוריון, בעוד היו"ר פיליפ פרוסט יעזוב את תפקידו עד סוף השנה.

טאואר ( 9.31 +0.54% )
הודיעה היום כי חתמה על הסכם מחייב עם JA Mitsui, בנק מוביל ביפן, לקבלת הלוואה ארוכת טווח של כ-85 מיליון דולר (8.8 מיליארד ין יפני), עבור חברת טאואר-ג'אז פנסוניק סמיקונדקטור (TPSCo), בה מהווה טאואר-ג'אז בעלת השליטה. ההלוואה נושאת ריבית שנתית של TIBOR פלוס כ-2% ותשולם בשבעה תשלומים.

אמזון ( 327.00 -2.21% )
הכריזה אתמול על הסמארטפון הראשון שלה ה-Fire. ה"פייר פון" מגיע עם מסך HD בגודל 4.7 אינץ', ציפוי מסוג גורילה נגד שריטות על המסך. המעבד בעל ארבע ליבות במהירות 2.2 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון והמצלמה עם חיישן 13 מגה פיקסל.

בלקברי ( 9.09 +9.65% )
דיווחה לפני פתיחת המסחר על רווח של 23 מיליון דולר או הפסד של 11 סנט למניה ברבעון הפיסקאלי הראשון שלה, הרבה מעל הפסד של 423 מיליון דולר שרשמה החברה ברבעון הקודם ומעל הפסדשל 84 מיליון דולר שרשמה ברבעון הקביל אשתקד. עם זאת, ההכנסות נפלו ב-69% ל-966 מיליון דולר. אנליסטים ציפו להפסד של 26 סנט למניה והכנסות של 963 מיליון דולר. אתמול הודיעה יצרנית הסמארטפונים הקנדית על שיתוף פעולה עם אמזון בכל הנוגע לחנות האפליקציות שלה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully