וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה פה אחד את הצעת מע"מ 0% על דירות

אורי חודי

22.6.2014 / 12:13

המטרה: החלת החוק עד 1 בספטמבר. המשוכות הבאות: ועדת הכספים והכנסת. השאלה הגדולה: האם רשות המסים והשמאי הממשלתי הראשי יעמדו בלחץ ויספיקו להכין את העבודה הנדרשת ?

הצעת החוק למע"מ בשיעור אפס שמקדם שר האוצר יאיר לפיד אושרה בישיבת הממשלה פה אחד על ידי השרים. כעת תעבור ההצעה לדיון בועדת הכספים של הכנסת. מנסחי החוק מקווים שהדיונים בועדת הכספים יסתיימו במהרה וזאת כדי שיוכלו לאשר את החוק כולו בקריאה שניה ושלישית עד סוף מושב הכנסת הנוכחי.

תכנית המעמ. גלובס
תכנית המעמ/גלובס

יש לציין שהעובדה שהצעת החוק עלתה לאישור הממשלה היום, רק שבוע לאחר אישורה בוועדת השרים לחקיקה, היא חריגה משום שבדרך כלל לאחר אישור ועדת שרים לחקיקה אמורה הצעת חוק לעבור פרק זמן של כשלושה שבועות טרם הגשתה לאישור הממשלה. במקרה הזה ביקשו במשרד האוצר לקצר את תקופת ההנחה של הצעת החוק כדי לקדם במהירות גדולה יותר את חוק המע"מ.

המשמעות היא שהצעת חוק המע"מ תעלה לדיום בוועדת הכספים של הכנסת כבר בסוף החודש הנוכחי והתאריך שנקבע כעת הוא יום ב', ה-30 ביוני, בעוד שבוע ויום. נציין כי גם במהלך הדיונים בועדת הכספים צפויים חברי הכנסת להציג הסתייגויות מהנוסח הנוכחי של החוק ולא ניתן להעריך כמה זמן ייקח להצעת החוק לעבור מסוכה זו ומה השינויים שעוד ייאלץ לבצע האוצר.

כזכור, הצעת החוק המעודכנת להטבת מע"מ בשיעור אפס אחוז לרוכשי דירה חדשה מקבלן אושרה בשבוע שעבר בועדת שרים לחקיקה. ההצעה תאפשר לרוכשי דירה שעומדים בקריטריונים שנקבעו לרכוש דירה חדשה בניטרול עלות מע"מ בתנאי שתעמוד ברף המחיר שיקבע השמאי הממשלתי הראשי, טל אלדרוטי, בכל איזור. הצעת החוק מציבה מחיר מקסימלי של דירה עליה יהיה אפשר לקבל את ההטבה למי ששירת בצבא או בשירות לאומי-אזרחי בגובה 1.6 מיליון שקל. למי שלא שירת על פי הקריטריונים שנקבעו, מחיר מקסימלי של דירה לקבלת ההטבה יעמוד על 950 אלף שקל.

במקביל, לאחר שלושה חודשים בהם לא התכנס קבינט הדיור, מחר (ב') צפויים השרים להתכנס שוב ולאשר ארבע תוכניות שונות בהיקף כספי עצום לשנים הקרובות. מדובר בתוכניות מחיר מטרה שמקדם שר השיכון אורי אריאל, תוכנית "נתיב לדירה" שהיא תוכנית משותפת של האוצר, השיכון משרד התחבורה ורשות מקרקעי ישראל, תוכנית לקידום בנייה ירוקה בישראל שמקדם המשרד להגנת הסביבה וגם המשך יישום הרפורמה ברמ"י.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully