וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא שר השיכון: קבינט הדיור אישר 4 תוכניות

אורי חודי

23.6.2014 / 14:31

הסיבה להיעדרות, לפי מקורבי אריאל: האוצר מעכב מזה כחצי שנה העברת תקציבים בהיקף כ-2 מיליארד שקל. למרות היעדרות שר השיכון, קבינט הדיור אישר 4 הצעות להוזלת הדירות

החרפה ביחסים בין שר האוצר יאיר לפיד לשר השיכון אורי אריאל: ישיבת קבינט הדיור החלה היום (ב') ללא השתתפות שר השיכון אורי אריאל. אריאל הודיע היום ללפיד כי החליט לא להשתתף בישיבה וזאת בעקבות "הפרת סיכומים חוזרים ונשנים בדבר העברת בקשה תקציבית של משרד הבינוי והשיכון לוועדת הכספים בסך למעלה מ-2 מיליארד שקל שבלעדיהם המשרד אינו יכול לעמוד ביעדיו והמעוכבת כבר כחצי שנה" - כך מסרו גורמים בסביבתו של שר השיכון.

עוד נמסר כי "השר אריאל הודיע לשר האוצר כי עם העברת הבקשה חתומה באופן מיידי לועדת הכספים יגיע לישיבה".

קבינט הדיור, בראשו עומד לפיד, התכנס היום לראשונה מזה 3 חודשים כדי לאשר ארבע תוכניות שונות המתייחסות לענף הנדל"ן. מדובר בתוכניות מחיר מטרה אריאל, תוכנית "נתיב לדירה" שהיא תוכנית משותפת של האוצר, השיכון משרד התחבורה ורשות מקרקעי ישראל, תוכנית לקידום בנייה ירוקה בישראל שמקדם המשרד להגנת הסביבה וגם המשך יישום הרפורמה ברמ"י.

יש לציין שלמרות היעדרותו של שר השיכון מישיבת הקבינט, הקבינט התנהל כרגיל וכל 4 ההצעות שעלו לאישור השרים עברו. ישיבת הקבינט הסתיימה ללא ששר השיכון השתתף בה.

ההיקף הכספי של כל התוכניות, אם באמצעות תקציב ישיר ואם באמצעות הפסד הכנסות, עומד על כמעט 8 מיליארד שקל בשנים הקרובות. התוכנית המשמעותית ביותר, בהיקפה התקציבי (כ-4 מיליארד שקל) היא תוכנית נתיב לדירה שעתידה לקבוע לוחות זמנים ומימון לפרויקטים תחבורתיים שמעכבים שיווק של אלפי יחידות דיור ברחבי הארץ החל מהשנה הנוכחית ועד שנת 2020. מדובר ב-41 פרויקטים שונים הכוללים בין היתר סלילת כבישים, תכנון והקמת מחלפים, תכנון והקמת תחנות רכבת, הפרדות מפלסיות בכבישים ועוד.

נזכיר כי רק אתמול (א') אושרה בממשלה הצעת החוק למע"מ בשיעור אפס שמקדם שר האוצר. כעת, תעבור ההצעה לכנסת לאישור הקריאה הראשונה ומיד לאחר מכן לדיון בועדת הכספים של הכנסת. מנסחי החוק מקווים שהדיונים בועדת הכספים יסתיימו במהרה וזאת כדי שיוכלו לאשר את החוק כולו בקריאה שניה ושלישית עד סוף מושב הכנסת הנוכחי.

הטבת המע"מ המדוברת אמורה להתחיל ולפעול בחודש ספטמבר הקרוב, כך על פי הצעת החוק, אולם כדי שמועד זה יתממש יצטרך השמאי הממשלתי הראשי במשרד המשפטים, טל אלדרוטי, לסיים את הכנת טבלאות המחיר למ"ר דירתי בכל איזור ואיזור בארץ שיקבעו לגבי איזה דירות תוכל להינתן ההנחה. הרף עליו מדובר רבות, דירה בשווי 1.6 מיליון שקל (כולל מע"מ), הוא רף עליון לקבלת ההטבה וככל הנראה במקומות רבים בארץ הרף הרלוונטי לרכישת דירות בהנחה יהיה נמוך יותר וזאת בהתאם לחישוב השמאי הממשלתי את ממוצעי העסקאות בשנתיים האחרונות על פי פרמטרים ונוסחת חישוב אותם הוא מגבש בימים אלו על סמך הוראות משרד האוצר.

עלות תוכנית מע"מ בשיעור אפס עומדת על פי הערכת האוצר על כ-2.4 מיליארד שקל בשנה שכאובן הכנסות מגביית מיסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully