וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש למדינה ולצים: מו"מ על מניית הזהב

עמירם ברקת

24.6.2014 / 11:16

במהלך הדיון לחץ השופט על הצדדים לפנות להליך של גישור, אך המדינה סרבה. השופט עדי זרנקין: "יש כאן מקום למו"מ וזה רמז בעובי של פיל אפריקאי"

בית המשפט המחוזי בחיפה הורה היום (ג') למדינה ולצים לנהל מו"מ אינטנסיבי על גורל מניית הזהב עד לסוף החודש. כתוצאה מההחלטה צפויה להידחות אסיפת בעלי המניות המכרעת בחברה לישראל שאמורה לקבוע האם לתמוך בהסדר החוב לצים.

במהלך הדיון שנערך הבוקר לחץ השופט על הצדדים לפנות להליך של גישור, אך המדינה סרבה. בתגובה אמר השופט עדי זרנקין כי "יש כאן מקום למו"מ וזה רמז בעובי של פיל אפריקאי". כזכור הודיעה אתמול המדינה על התנגדותה הנחרצת לביטול מניית הזהב שלה בצים או לעריכת שינויים בה וזאת משיקולים של "פגיעה מהותית באינטרסים חיוניים ולאומיים".

נקודת המחלוקת העיקרית בין צים למדינה היא סביב ביטולה של מגבלת עבירות המניות שמחייבת את צים לקבל את הסכמת המדינה לכל מכירה של נתח הגדול מ-24% ממניות החברה. בנוסף צים הציעה למדינה להמיר הסדר המחייב אותה להחזיק צי אניות מינמלי בהתחייבות חוזית להעמיד אניות, שתהיה מגובה בערבות כספית של 10 מיליון דולר ל-10 שנים. על-כך הגיבה המדינה בציניות כי היא איננה מעוניינת בכסף של החברה לישראל אלא באמצעים, קרי האניות, שאמורות להבטיח אספקת ציוד חיוני לישראל בעת מלחמה.

  • עוד באותו נושא:
  • צים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully