וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקדונלד'ס לעובדים: ההטבות - רק בלי ההסתדרות

שי ניב

24.6.2014 / 12:17

מדובר בין היתר בתוספות שכר וקרן רווחה בעלות 600 אלף שקל בשנה. ההנהלה שכרה את משרד "דן אורן" להוביל את הטיפול התקשורתי נוסף לאירינה שלמור

שבוע אחרי שנחשף ב"גלובס" כי הנהלת מקדונלד'ס בישראל ביקשה ברגע האחרון לשנות סעיף בהסכם הקיבוצי שגובש מול עובדי הרשת ולדרוש שקט תעשייתי "מוחלט" ולא רק בנושאים הכלולים בהסכם, כמקובל, שולף עמרי פדן, היו"ר והבעלים של הרשת, את אחד הטריקים המוכרים שנכללים במדריכים הלא רשמיים לשבירת התארגנויות עובדים: במכתב ששלח לעובדיו, הוא מודיע כי החליט ליישם את כל ההטבות הכלכליות בהסכם שגובש מול נציגי הוועד והסתדרות הנוער העובד והלומד, מבלי שההסכם ייחתם רשמית.

המשמעות: העובדים יזכו לתוספת שכר של עד שקל לשעה, לקרן רווחה בעלות 600 אלף שקל בשנה ולסבסוד נוסף של הארוחות, אבל מנגד הם לא יזכו להגנה של ארגון העובדים ולסעיף בהסכם שהבטיח כינוס שוטף של ועדה משותפת לעובדים, לארגון ולהנהלה.

פדן לא כותב במכתב לעובדים כי הוא זה שביקש להקשיח סעיף משמעותי בהסכם (אם דרישתו הייתה מתקבלת ניתן היה להוציא מחר את כל העובדים למיקור חוץ בלי שהארגון יכל היה להכריז על סכסוך עבודה אפילו).

למעשה, הוא מטיל את האשמה על הסתדרות הנוער העובד והלומד בטענה כי הארגון חזר בו משלוש נקודות קריטיות שאינן קשורות להטבות הכלכליות. בהנהלת הרשת מדגישים בפני העובדים את היתרון הטמון ביישום ההסכם ללא ארגון העובדים: הם לא יצטרכו להפריש מדי חודש 0.85%-0.95% משכרם לארגון העובדים בגין דמי טיפול ארגוני או דמי חבר הפרשה נהוגה בהסכמים קיבוציים על פי ההסכמים בין ארגוני העובדים ללשכת התאום של ארגוני המעסיקים.

עוד הדגיש פדן כי ההכרה שלו בהתארגנות ובארגון העובדים נעשתה לפנים משורת הדין לכאורה מבלי שהארגון הוכיח כי הוא מייצג מעל שליש מעובדי הרשת כדין, וזאת רק משום שהארגון הסכים לשנות את עמדתו לטובת שינוי החוק האוסר כיום העסקת בני נוער יהודיים בשבת.

לצורך הניהול התקשורתי של המהלך, גייס פדן את משרד הייעוץ האסטרטגי 'דן אורן', שמייצג גופים ואישים שונים באופן שוטף ובמשברים, בהם בין היתר את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שהורשע לאחרונה בפלילים. המשרד של דן אורן מצטרף לזה של אירינה שלמור, שמלווה את מקדונלדס מזה שנים.

בהסתדרות הנוער העובד והלומד הגיבו לפחות כלפי חוץ בשלוות נפש וכמנצחים, שכן לפחות לכאורה ההישגים הכלכליים שעליהם הודיע פדן לא היו מושגים לעולם ללא ההתארגנות והמעורבות של הארגון. מנגד, בארגון מודעים לכך שמדובר ב"תרגיל" מוכר בו נוקטים מעסיקים על מנת לפגוע בהתארגנות ולכן מביעים חשש שמא המהלך יצליח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully