וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר דיסקונט מוותר על בונוס של 1.5 מיליון שקל

‎‎עירית אבישר‏

24.6.2014 / 16:18

נוכח הביקורת על שכר הבכירים והכוונה לבצע תוכנית התייעלות בבנק החליט יוסי בכר לוותר על הבונוס. עלות שכרו השנתית ללא הבונוס - 2.3 מיליון שקל

על רקע הביקורת החריפה באוצר על שכר הבכירים במערכת הפיננסית, יו"ר בנק דיסקונט ( 593.9 -1.02% ) , יוסי בכר, מוותר על הבונוס בגובה של 1.5 מיליון שקל, כך נודע "לגלובס".

נזכיר כי הבונוס של בכר עורר סערה, שהחלה ברגע שנודע כי חברת הייעוץ למוסדיים אנטרופי מתכוונת להתנגד לחלוקת הבונוס, בגובה של 2.16 מיליון שקל. אנטרופי החליטה להתנגד לבונוס, מכיוון שהבנק לא עמד במלוא היעדים שלו ל-2013. בעקבות החלטת אנטרופי, דיסקונט קיים שיחות עמה ועם המוסדיים, הצליח בשבוע שעבר להגיע לנוסחה מקובלת והפחית את הבונוס ל-1.5 מיליון שקל.

למרות זאת, עדיין הייתה ביקורת על חלוקת הבונוס, הואיל ודיסקונט הציג ביצועים נמוכים ביחס לממוצע המערכת הבנקאית, ובראשם יחס היעילות החלש ביותר במערכת הבנקאית. נציין כי למרות ההמלצה של אנטרופי להצביע בעד הבונוס, אין ודאות שהבונוס אכן היה מאושר באסיפת בעלי המניות של הבנק. חלק מהמוסדיים מספרים כי עדיין התלבטו האם להצביע בעד הבונוס, וזאת בשל החשש שלהם מתגובת האוצר והתקשורת אם יאשרו את הבונוס.

בכר ראה את הביקורת הזו וכן את הנחישות של שר האוצר, יאיר לפיד, להביא לירידה בשכר הבכירים במערכת הבנקאית. נוסף על כך, נזכיר כי דיסקונט אמור להציג בסוף החודש הבא תוכנית התייעלות משמעותית חדשה. בכר הבין שבנסיבות אלה מוטב כי יוותר על הבונוס. כעת, בנטרול הבונוס, עומדת עלות שכרו של בכר ל-2013 על 2.3 מיליון שקל.

בכר אינו הראשון שמתחיל להפנים את המסר של האוצר בנושא שכר הבכירים. שלשום נודע כי בביטוח ישיר מתכוונים להציג תוכנית תגמול חדשה, שתעמוד ברוח ההצעה שמקדם האוצר. על פי תוכנית האוצר, נזכיר, שכר שגבוה מ-3.5 מיליון שקל לא יוכר לצורכי מס.

  • עוד באותו נושא:
  • יוסי בכר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully