וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיטת המע"מ אפס לא תוריד את מחירי הדיור"

אורי חודי

25.6.2014 / 9:37

נשיא לשכת רו"ח בועדת הכלכלה: "יש קיפאון, הקבלנים מפחדים להתחיל ולבנות כי מפחדים להיתפס עם המכנסיים למטה". האוצר דיווח אתמול על צניחה של 25% בעסקאות באפריל 2014

ועדת הכלכלה דנה היום (ד') במחירי הדיור בישראל. הדיון בוועדה מועבר בשידור חי באתר "גלובס".

"ממשלת ישראל מתחייבת לירידה במחירי הדירות מהיום שנבחרה. העיתונות התפרנסה מהכותרות אבל בימים אלו מקודמת תוכנית מע"מ אפס, משרד השיכון מקדם את תוכנית מחיר המטרה ויש הטוענים שהתוכניות יוצרות אי ודאות שעוצרת את השוק ועוד כמה חודשים יווצרו ביקושים שעלולים לעצור פעילות היזמים ולהוביל גם לירידה בהיקפי הבנייה", אמר יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת ח"כ אבישי ברוורמן, בדיון מיוחד בועדת הכלכלה שעסק בענף הנדל"ן והחשש מקיפאון מתחום.

נשיא לשכת רואי החשבון דודי גולדברג תיקן את יו"ר הועדה ואמר שלא מדובר בחשש מקיפאון אלא במצב קיים: "זה לא חשש לקיפאון, הוא כבר כאן. הקבלנים מפחדים להתחיל ולבנות כי מפחדים להיתפס עם המכנסיים למטה. גם הרוכשים ממתינים. בינתיים מפריחים סיסמאות והמדינה מפסידה את המיסים. צריך להסביר לציבור בצורה ברורה שהתוכניות לא יתחילו לפעול מחר בבוקר, גם המע"מ וגם תוכנית מחיר מטרה".

גולדברג המשיך והתייחס לתוכנית מע"מ בשיעור אפס של האוצר ואמר שזו תוכנית שגויה מיסודה: "אני בספק אם תוכנית אפס אחוז מע"מ תוביל לירידת מחירים, כי חלק מההטבה יגולגל לקבלנים. מחיר מטרה תוכל להשיג את המטרה טוב יותר, ואני מצדד בה, אבל בעוד כמה שנים".

האוצר: צניחה של 25% בעסקאות באפריל 2014

אתמול, נזכיר, דיווח משרד האוצר על צניחה של 25% בעסקאות לרכישת דירות חדשות ויד שנייה באפריל 2014 לעומת החודש הקודם, בעיקר בגלל המע"מ ומועד חג הפסח.

על פי נתוני מינהל הכנסות המדינה באוצר היקף העסקאות באפריל הוא הנמוך ביותר מאז ספטמבר 2013. עוד ציינו באוצר כי נתונים ראשוניים למאי מצביעים על רמה נמוכה במיוחד של עסקאות, הנמוכה ביותר לחודש זה מאז מאי 2003. עוד על פי הנתונים, הירידה הניכרת ביותר בהיקף כלל העסקאות נרשמה בקרב המשקיעים, צניחה של 30% בהיקף העסקאות שביצעו בהשוואה לחודש הקודם, בגלל מגבלות בנק ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully