וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הכלכלה התכווצה ב-2.9% ברבעון הראשון

משה גולן

25.6.2014 / 16:00

האנליסטים בשוק ציפו להתכווצות של 1.8% בכלכלת ארה"ב. באומדן הקודם התמ"ג הצביע על התכווצות של 1%. מדובר בירידה החדה ביותר מאז 2009

אכזבה בארה"ב: הכלכלה התכווצה ברבעון הראשון ב-2.9% (קצב שנתי), הרבה מתחת לצפי האנליסטים בשוק שעמד על התכווצות של 1.8% ומתחת לאומדן הקודם שהצביע על התכווצות של 1%. כך לפי נתוני התמ"ג שפרסם היום (ד') הממשל האמריקאי. מדובר בנתון התמ"ג הגרוע ביותר מאז 2009.

לפי נתוני התמ"ג העלייה בצריכה הפרטית, המנוע המרכזי של כלכלת ארה"ב, נחתך ל-1%, במקום עלייה של 3% כפי שהצביעו הנתונים של האומדן הקודם. הירידה בצריכה הפרטית מוסברת בעיקר בשל החיסכון של הצרכנים האמריקאיים על שירותי הבריאות, בשל תוכנית הבריאות שהנהיג אובמה.

ממשל אובמה קיווה כי השקת רפורמת הבריאות אובמקייר תקפיץ את הצריכה ותתרום לצמיחה במשק, אולם ההוצאות על ביטוחי בריאות דווקא ירדו ב-6.4 מיליארד דולר בעוד הציפיות היו לצמיחה של 39.9 מיליארד דולר.

נראה כי החורף הקשה שהיכה בארה"ב ברבעון הראשון השפיע גם על נתוני היצוא. לפי אומדן הצמיחה שפורסם היום היצוא ירד בקצב של 8.9% ברבעון הראשון, לעומת האומדן הקודם שהצביע על ירידה של 6%.

כמו כן, הגידול במלאי החברות הונמך ל-45.9 מיליארד דולר במקום 51.6 מיליארד ד' בקריאה הקודמת. מכירות מוצרים בני קיימא ירדו ב-1.3% בעוד הנתונים הקודמים הצביעו על עלייה של 0.6%.

במקביל לנתוני הצמיחה שפורסמו היום, פורסם גם נתון הזמנות המוצרים בני קיימא שהצביע על ירידה של 1% בחודש מאי, בעוד אנליסטים בשוק ציפו לירידה של 0.1% בלבד. הממשל עדכן את הנתון של חודש אפריל לעלייה של 0.8%, במקום עלייה של 0.6%. הירידה החדה בחודש מאי נבעה של ירידה בהזמנות המוצרים הצבאיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully