וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: 14 מ"ר בלי זכויות בנייה ב-1.3 מיליון שקל

שלומית צור

26.6.2014 / 10:11

בעלי בניין לשימור ברחוב אילת בתל-אביב פנו לבית המשפט בטענה כי עמידר מוכרת "זכויות אוויר" ודורשת עליהן מחיר מופקע

כמה אטרקטיביים 14 מ"ר נטולי זכויות בנייה בדרום תל אביב? חברת עמידר, שפרסמה מכרז למכירת נכס כזה, דורשת בגינו לפחות 1.3 מיליון שקל. הבעלים שמחזיקים ברוב הזכויות בבניין, הממוקם ברחוב אילת 16 סמוך למתחם המושבה האמריקאית, פנו לבית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב בבקשה להוציא צו שיאסור על עמידר ועל רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) למכור את השטח.

באמצעות עו"ד עודד ישראלי טוענים הבעלים, המחזיקים ב-554 מ"ר בבניין, כי יש לעצור את המכרז התמוה שפרסמה עמידר, שבו היא לא מוכרת דבר מלבד 14.6 מ"ר הנותרים בבניין הרשומים על שם רמ"י ומנוהלים על ידי עמידר, ושצמודים להם באר מים וגגות בצורת קשתות המיועדים אף הם לשימור וקרקע בשטח 444 מ"ר.

בפועל, מדובר בשטחים נטולי כל זכויות בנייה, ולמעשה עמידר מוכרת "זכויות אוויר", שעליהם היא דורשת במכרז מחיר מינימום של 1.3 מיליון שקל. גם עמידר, אגב, מציינת במפורש במסמכי המכרז כי לא נמכרות כל זכויות בנייה. הבעלים טוענים שהם חוששים כי מאחורי המכרז מסתתרים מניעים נסתרים וחסרי תום לב מצד עמידר.

עוד הם טוענים כי ייעוד השטחים שעמידר מציעה למכירה במכרז הוא למוזיאון לחקר תולדות המושבה האמריקאית או למוסד חינוך. לטענתם, הם פנו כמה פעמים לעמידר על מנת להבין לאיזו תכלית היא משווקת במכרז שטח לשימור הנטול כל זכויות בנייה, בבניין שייעודו למוזיאון או למוסד חינוך, אולם לא קיבלו תשובות.

לטענתם פרסום המכרז הוא מהלך חסר כל היגיון, שכן איזה אדם פרטי סביר ירכוש נכס בשטח של פחות מ-15 מ"ר, שייעודו לשימור ונטול זכויות בנייה לחלוטין? "זהו מהלך בלתי הגיוני שפשרו לא מובן, והמבקשים סבורים כי עסקינן באי סדרים ובמהלך בלתי כשר שיכול ומניעים זרים ונפסדים עומדים בבסיסו", צוין בבקשה.

המבקשים טוענים כי הם חוששים שהנכס יימכר לגורם שיבקש לשנות את ייעודו הציבורי ולהוסיף לו זכויות שאין בו כיום. מצב זה, לדבריהם, עלול להביא עליהם חורבן כלכלי. בנסיבות אלה הם סבורים כי יש לבטל את המכרז, ולהורות לעמידר לפעול להגשמת מטרות תוכנית בניין העיר החלה במקום בין בעצמה ובין באמצעות עיריית תל אביב.

מעמידר נמסר בתגובה: "הנכס אינו רק באר לשימור אלא כולל קרקע בשטח של כ-444 מ"ר וגגות בשטח של כ-350 מ"ר. על אף שלא נמכרות זכויות בנייה, לנכס יש פוטנציאל ושווי כלכלי רב, שבאו לידי ביטוי בשומה שנערכה להערכת שווי הנכס, והביאו לקביעת מחיר מינימום להגשת הצעות למכרז שעומד על סך 1.3 מיליון שקל. טענותיהם של העותרים תמוהות ומשוללות כל יסוד, ובכל הכבוד דרישתם בעתירה לאסור על רשות הפיתוח למכור נכס בבעלותה במכרז פומבי, מכירה שכל כוונתה הינה להעשיר את הקופה הציבורית, קופה המשרתת את כלל הציבור בישראל, הינה דרישה שנובעת ממניעים אישיים וצרים שלהם בלבד ולא יכולה לעמוד. אנו סבורים כי גם בית המשפט אשר ידון בעתירה יאמץ עמדתנו זו וידחה את העתירה".

  • עוד באותו נושא:
  • עמידר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully