וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים; גו פרו זינקה

משה גולן

26.6.2014 / 23:05

מאקרו: תביעות האבטלה השבועיות ירדו פחות מהצפוי; הכנסות והוצאות הצרכנים עלו פחות מהצפוי. יצרנית מצלמות האקסטרים גו-פרו ביצעה הנפקה ראשונית לפי שווי של 3 מיליארד דולר

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בירידות, כאשר המשקיעים הגיבו למספר נתוני מאקרו שהתפרסמו לפני פתיחת המסחר, ולאחר שג'יימס בולארד, ראש שלוחת הפד בסנט לואיס, אמר כי הריבית עשויה לעלות מוקדם מהצפוי. בורסות אירופה ננעלו בירידות גם כן.

וול סטריט. גלובס
וול סטריט/גלובס

אתמול פורסם אומדן הצמיחה האחרון לרבעון הראשון, שהצביע על התכווצות כלכלית בשיעור של 2.9% (שנתי), בעוד הצפי בשוק עמד על התכווצות של 1.8% בתמ"ג. באומדן הקודם, נתוני הצמיחה הצביעו על התכווצות של 1%. למרות זאת, השווקים התעלמו מהנתון הגרוע וסיימו בעליות שערים, בעייקר בשל העובדה כי מרבית האנליסטים בשוק סבורים כי הכלכלה תשוב לצמיחה חיובית ברבעון השני.

אלעד שמש האסטרטג הראשי של בית ההשקעות קולמקס מציין היום כי "המוסדיים מעדכנים את חשיפותיהם - תנועת הכסף לאפיקי הסיכון בירידה חדה". להערכתו, "השווקים נכשלו שוב בניסיון פריצת השיא ומתחילים לתמחר סבירות עולה למהלך מימוש. רמת המסחר הקריטית 1960 אינה מסוגלת להישבר ללא כספי המוסדיים אשר מוזרמים יותר לכיוון האפיקים הסולידיים, אך לא חסרי הסיכון".

בזירת המאקרו התפרסמו היום כמדי שבוע תביעות האבטלה לשבוע שהסתיים ב-21 ביוני. התביעות ירדו ב-2,000 לרמה של 312 אלף, בעוד אנליסטים בשוק ציפו לירידה לרמה של 310 אלף. ממוצע תביעות האבטלה בחודש האחרון, נתון הנחשב למדוייק יותר, עלה ב-,2,000 לרמה של 314,250.

באותה השעה התפרסמו נתוני הוצאות והכנסות משקי הבית האמריקאיים, שעלו בחודש מאי ב-0.2% ו-0.4% בהתאמה, בעוד אנליסטים בשוק ציפו לעלייה של 0.4% ו-0.5% בהתאמה. שיעור החיסכון של משקי הבית, נתון הנגזר מנתוני ההכנסה וההוצאה, עלה בקצב של 4.8% במאי (שנתי) העלייה בחדה ביותר מזה 8 חודשים.

יצרנית מצלמות האקסטרים גופרו ביצעה אתמול הנפקה ראשונית לציבור (IPO) והצליחה לגייס כ-427 מיליון דולר במחיר של 24 דולר דולר למניה, הטווח העליון של התחזית המוקדמת שלה. מדובר בשווי של כ-3 מיליארד דולר. מניית החברה תחל להיסחר היום בנאסד"ק לפי הסימול GPRO.

ענקית האלומיניום אלקואה (14.9285 2.60%+) הודיעה כי תרכוש את חברת Firth Rixson תמורת 2.85 מיליארד דולר במזומן ומניות.

בארנס אנד נובל עדיין מעוררת הדים לאחר שהודיעה אתמול על פיצול החברה, כאשר חברה אחת תתמקד בעסקי מכירות הספרים והשנייה תתמקד בעסקי הספרים האלקטרונים.

חברת עליבאבא הסינית מתכננת להסחר ב-NYSE תחת הסימול BABA, כך הודיעה היום הבורסה בניו יורק.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully