וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישור FDA למכשיר הישראלי שיאפשר לנכים ללכת

שירות גלובס

27.6.2014 / 15:30

חברת ארגו מיקנעם תוכל למכור את rewalk בארה"ב

מכשיר rewalk שפיתחה החברה הישראלית ארגו מדיקל מיקנעם קיבל אישור FDA (מינהל המזון והתרופות בארה"ב) לשיווק ומאושר לשימוש בתוך בתים.

המכשיר הוא שלד רובוטי אותו לובשים נפגעים בחוט השדרה והוא מאפשר תנועה בירכיים ובברכיים ובכך מסייע לנכים ללכת. לארי יאסינסקי, מנכ"ל ארגו, מסר כי "לראשונה משותקים יוכלו להשתמש בטכנולוגיית השלד הרובוטי בבתיהם מדי יום וייהנו מהיתרונות אותם ראינו במהלך הניסויים הקליניים שערכנו".

מכשיר ה-rewalk של ארגו נועד ללוות את משותק הגפיים לאורך כל היום. המכשיר מקים אותו מן המיטה, מוליך אותו לכל יעד ונמצא עליו גם בעת ישיבה במכונית או ליד שולחן, וחוסך את מאמצי המעבר מכיסא הגלגלים לכיסאות האחרים ואת קיפול הכיסא. המכשיר מבחין בתנועות הגוף של המשתמש באמצעות חיישן הנמצא על פלג הגוף העליון שלו, ומוליך את רגליו אוטומטית בהתאם לנטיית גופו.

מחקרים הראו כי המכשיר לא רק מסייע לנפגעים ללכת על רגליהם אלא הוא גם מחזק את השרירים. המכשיר זכה ליחסי ציבור נרחבים בארה"ב ואף הופיע בתוכנית הפופולרית Glee.

בין המשקיעים בארגו ניתן למנות את קרן פרוסיד שמחזיקה ב-6% מהחברה ונסחרת בבורסה ברשימת השימור. משקיעים נוספים בחברה הם קרן הביומד ויטהלייף וחברת המסחור של הטכניון. עמית גופר, לשעבר מבכירי חברת אודין, שנמכרה ב-2006 למדטרוניק תמורת 9 מיליון דולר, הקים את החברה בשנת 2001.

  • עוד באותו נושא:
  • סטארט אפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully