וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופרסל, עכשיו באים?

ירון מאירי

1.7.2014 / 15:15

שופרסל הודיעה עכשיו, ב-2014, כי החליטה להקשיב למחאה החברתית. רו"ח ירון מאירי תוהה למה נזכרו בכירי הרשת בצרכן רק עכשיו

"הציבור אמר את דברו במחאה החברתית", אמרו ראשי שופרסל. התאריך – לא ספטמבר 2011, לא יוני 2012 ואפילו לא יוני 2013. הדברים נאמרו ב-26 ביוני 2014. שמענו על איחור אופנתי אבל מדובר פה על הרבה יותר מאיחור, בטח לא אופנתי. בשופרסל הבינו סוף סוף שהשינוי צריך לבוא במדיניות ובהתנהלות הפנימית של הרשת. לא באיומים על הספקים שבוצעו בעבר (תנו הנחה או שנוריד אתכם מהמדף) ולא בלחץ על הספקים להפסיק מבצעים ברשתות המתחרות.

עולם חדש?

בלוף סופו שיתגלה, ובשופרסל הבינו שהצרכן הישראלי לא טמבל ושהספקים לא בכיס שלהם. מעבר לכך, כפי שמנכ"ל ויקטורי, אייל רביד מגלה, הכוח המניע העיקרי בכל מה שנוגע למבצעים ברשתות השיווק הוא דווקא של הספקים.

שופרסל מדברת על "העולם החדש של שופרסל", לפיו שופרסל מאמינים במחירים אחידים לכולם ובשקיפות, ומבינה את הצרכן החדש ואת מצבו הכלכלי. יחד עם המלים היפות, יש לציין כי לשופרסל כבר הייתה תכנית מגירה לפני שנתיים לצאת עם תת רשת שתציע מחירים נמוכים. המנכ"ל, אברכהן, גנז אז את הרעיון בסופו של דבר.

אז למה לעשות את השינוי עכשיו ולא אז? כסף. בעקבות הדוחות הכספיים של שופרסל לרבעון הראשון של 2014 (צניחה ברווח התפעולי של כ-38% וירידה ברווח הנקי ב-42%!) שככל הנראה לא תאמו את ציפיות ראשי הרשת, הוחלט כעת, להקשיב לצרכנים הסופיים, לטענתם. לי נראה ששופרסל בוחרים להיות נחמדים כשנח להם, זאת לאחר שעמדו במוקד המחאה החברתית לצד תנובה לפני שלוש שנים.

שופרסל לא הייתה חזקה בהתחשבות בצרכנים בעידן נוחי דנקנר, אז חילקה דיבידנדים בסך של 2.9 מיליארד שקלים בסך הכל בתקופה של כ-11 שנים. כעת עם כניסת אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה, נראה שהשינוי הוא חלק אקוטי מהאבולוציה של הרשת.

העם רוצה זול. העם רוצה זול ועכשיו. לא אכפת לנו מחוויית קנייה, אכפת לנו מהמחיר. וכשלרובנו קשה לגמור את החודש, פרייס איז קינג. אני מאד מקווה ששופרסל תוריד מחירים ותתמיד בכך, מאד מקווה שהרשת תתייעל ותשלם פחות למטה שלה (שכולל אגב כמעט 400 עובדים) ואני הכי מקווה שהפגישה הבאה של צמרת שופרסל עם התקשורת לא תצטרך להתרחש במשרדים של רני רהב.

רו"ח ירון מאירי, יועץ כלכלי ועסקי

  • עוד באותו נושא:
  • שופרסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully