וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוללות המתפוצצות: בעלי גלקסי S4 ייקראו להחלפה

מיכל רז-חיימוביץ

2.7.2014 / 12:32

חברת סמסונג תפרסם הודעה לציבור ובה תזמין את בעלי מכשירי גלקסי S4 להחליף את הסוללה שברשותם. הקריאה מתייחסת לכל מי שמחזיק ברשותו מכשיר כזה גם אם נרכש בחו"ל

בעלי גלקסי S4 ייקראו להחליף את סוללות המכשירים הסלולריים שברשותם. החלטה זו התקבלה בדיון שכנסה הבוקר (ד') הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ עדי קול (יש עתיד) שאליו הגיעו נציגי סמסונג העולמית מקוריאה יחד עם נציגים מהחברה ישראל, אילן בן דב ששימש עד לאחרונה יו"ר דירקטוריון סקיילקס - יבואנית סמסונג לישראל, שחר יהל מנכ"ל סקיילקס, נציגי משרד התקשורת, נציגי משרד הכלכלה, חברות הסלולר. הרקע לדיון הוא הפרסומים על סכנה אפשרית של פיצוץ סוללות בדגמי הגלקסי S4.

סערת הסוללות המתפוצצות: מה הלקוח צריך לדעת?

חברת סמסונג תפרסם הודעה לציבור ובה תזמין את בעלי מכשירי גלקסי S4 להחליף את הסוללה שברשותם. הקריאה מתייחסת לכל מי שמחזיק ברשותו מכשיר כזה גם אם נרכש בחו"ל.

חה"כ קול פתחה את הדיון ואמרה: "כיו"ר הוועדה לפניות הציבור התפקיד שלי הוא להגן על הציבור ולייצג את עמדותיו. המטרה היא לברר האם קיימת סכנה לציבור ומה נעשה על מנת להגן עליו, ומדוע לא יצאה החברה באזהרה ללקוחות. בנוסף עלינו להסדיר מי מרשויות הממשלה אחראי להגן על הציבור במקרה זה ולמנוע מקרים דומים בעתיד."

ח"כ קול השמיעה את חוות דעתם של פרופ' דורון אורבך ופרופ' יאיר עין עלי, מומחים עולמיים בתחום, שהבהירו כי קיימת סכנה לציבור וכי יש להוציא משימוש את הסוללות התקולות באופן מידי.

אילן בן דב הביע עמדה חריפה נגד סמסונג העולמית: "אני מגיע אליכם היום לא כנציג החברה מפני שהחברה הורתה לי לא להיות פה. למרות שהחברה איימה עלי במפורש בעל פה ובכתב אני נמצא פה כי זו חובתי כאדם, כאזרח כבעל חברה לשעבר, וכמי שייסד את כל התחום של הסלולאריים של סמסונג בישראל. יש חוות דעת ברורות שאומרות שיש סכנה לחיי אדם. לי יש מסמך שכתוב בו שסמסונג מודה שהייתה תקלה בפס הייצור. ניסיתי לקרוא לציבור להחליף את הסוללות אבל קיבלתי דרישה מסמסונג שלא לעשות את זה. נפגשתי בקוריאה עם נשיא סמסונג וההבנה הייתה שאנחנו הולכים לעשות "ריקול". היכולת שלנו כיבואן היא מוגבלת ואנחנו צריכים את שיתוף הפעולה של היצרן. בעקבות הלחצים שהפעלתי הגיע צוות של מהנדסים מקוראיה לישראל במטרה לעשות ריקול מסודר. אלא שכל מי שעסק בנושא לא נמצא היום בחברה. פתאום הוחלט לשנות כיוון ולבצע ריקול שקט, כלומר אם באת עם סוללה נפוחה, נחליף לך". בן דוב סוללה ומכשיר לאחר פיצוץ ואמר "זה נראה כמו מוצר שמז"פ צריכים לעסוק בו".

לי סונג חוי, מנהל בכיר עסקי בסמסונג ישראל אמר כי: "בתקופה מסוימת בייצור ספציפי היו לנו בעיות. מאוד חשובים לנו הלקוחות בישראל וטיפלנו בנושא במלוא הרגישות. לפי בדיקות שלנו הסוללות המנפחות נובעות ממכות חיצוניות או משימוש בסוללות מזויפות".

אהוד פלג מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות אמר כי: "זה מסוג המקרים שהצרכן נזקק להגנת המדינה. העיקרון שחל במקרים האלה הוא עיקרון הזהירות המונעת. צריך לקרוא ל"ריקול" ולדאוג להפסקת השיווק של כל הסוללות עד לאחר שתתבצע בדיקה".

אין תקן רשמי על סוללות

גרגורי גרוזמן, מנהל תחום בכיר במשרד הכלכלה ציין כי סמכויות המשרד מתייחסות למוצרים רשמיים עם תקן. "לסלולארי יש דרישה לתקן אבל אין תקן רשמי שחל על הסוללות. יש תקן ישראלי לסוללות אבל זה לא תקן רשמי ולכן אין לנו סמכות. השר שלנו רשאי להכריז על התקן כרשמי".

יו"ר הוועדה ח"כ עדי קול סיכמה את הדיון: "הגענו לפתרון לטווח הקצר אבל לטווח הארוך צריך להגן על הציבור באופן מונע. אני מבקשת ממשרד התקשורת להרחיב את הפיקוח ולדרוש דיווחים שוטפים באופן אקטיבי. אפשר להקל על בדיקת המוצרים מבלי לאבד את הפיקוח. כמו כן אני אפנה לשר הכלכלה על מנת שיבחן את האפשרות להכריז על התקן כרשמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully