וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה האזרחית נגד אייטרייד בגין מצגי שווא - נדחתה

2.7.2014 / 13:35

השופטת רות רונן חייבה את התובע בפיצויים והוצאות משפט בהיקף 75 אלף שקל. קבעה: "לא ניתן לקבוע כי המודל העסקי של אווא מבוסס על הפסדי הלקוחות"

ביהמ"ש המחוזי בתל אביב דחה אתמול (ג') את תביעתו של יעקב מלכה כנגד לחברת אווא פיננסים (ATRADE). מלכה טען למצגי שווא מצד החברה, ואולם השופטת רות רונן דחתה את טענותיו וקבע כי ישלם סכום של 75 אלף שקל פיצויים והוצאות משפט.

מלכה טען כי במהלך פברואר 2010 הוא פנה לסוכן של חברת כלל פורקס, במטרה להשקיע חלק מחסכונותיו במט"ח. התובע טען בכתב התביעה כי הסוכן והנתבעים האחרים הציגו בפניו מספר מצגי שווא, שגרמו לו נזק כלכלי רב.

עוד נטען כי בעוד הנתבעים טענו כי הם מרוויחים את כספם מעמלות, בפועל הם מרוויחים את הפסדי לקוחותיהם, ולכן הם מצויים בניגוד עניינים חריף מול לקוחותיהם. התובע טען כי איבד את השקעותיו ודרש את השבת כספו בצירוף ריבית והצמדה.

השופטת רונן דחתה את טענות התובע וקבעה כי הוא "לא הוכיח שאווא או מי מהנתבעים הפרו את ההסכם בינו לבין אווא ויש לדחות את טענותיו של התובע ביחס להפרה ולנזק שנגרם לו כתוצאה ממנה". לדבריה, "התובע מסר בתצהירו גרסה מטעה, שאין בה ממש. בחקירתו הנגדית הוא לא הצליח להסביר את הדברים ולא התמודד עם טענותיו של ב"כ הנתבעים בחקירתו. יש בכך בכדי לפגוע באמינותו".

האם אווא מרוויחה מהפסדיהם של לקוחותיה? השופטת בחרה לדון בשאלה זו בפסק הדין וקבעה כי "אווא אכן מהווה 'מסלקה' כלפי הלקוחות, ועליה לשלם להם את רווחיהם ככל שיהיו. למרות זאת, לא ניתן לקבוע כי המודל העסקי של אווא מבוסס על הפסדי הלקוחות. לא ניתן גם לקבוע כי לאווא היה אינטרס שהתובע או כל לקוח מסוים אחר יפסיד כסף ביחס לעסקה מסוימת".

  • עוד באותו נושא:
  • atrade

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully