וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילוסיטי הישראלית נמכרה ב-300 מיליון דולר

רועי גולדנברג

3.7.2014 / 12:01

וילוסיטי שנרכשה על ידי ענקית השבבים קוואלקום, הוקמה ב-2007 על ידי טל תמיר, דני רטיג, גל בסון ויורג מייסן. החברה מפתחת ערכת שבבים לתקשורת אלחוטית

העסקה נסגרה: ענקית השבבים האמריקאית קוואלקום רוכשת את ספקית השבבים לתקשורת מהירה, חברת וילוסיטי (Wilocity) הישראלית, תמורת כ-300 מיליון דולר.

ווילוסיטי. גלובס
ווילוסיטי/גלובס

וילוסיטי הוקמה ב-2007 על ידי טל תמיר, שמשמש כמנכ"ל; דני רטיג, גל בסון ויורג מייסן. החברה מפתחת ערכת שבבים לתקשורת אלחוטית, שמבוססת על תדר ה-60 ג'יגה הרץ שהשימוש בו חדש יחסית עבור תקשורת אלחוטית בהתקני מחשוב ותקשורת אישיים.

הטכנולוגיה של וילוסיטי מיועדת לתקשורת אלחוטית בטווח קצר, כלומר לבית ולמשרד, ותומכת בהעברת מידע מהירה יחסית, בקצב של 1-5 גיגה-בייט לשנייה, כלומר פוטנציאל למהירות גבוהה יותר מפי 10 לעומת התקן האחרון של רשתות אלחוטיות מקומיות, ה-11n (תקן ה-WiFi הנפוץ כיום). המשמעות התאורטית היא לדוגמה, שניתן להעביר סרט HD, שמגיע לכ-2 גיגה-בייט בתוך מספר שניות בין התקני מחשוב שונים בבית.

בוילוסיטי הושקעו 105 מיליון דולר על-ידי סיסקו, קרן וינטג' של אלן פלד ומקרן ג'רוזלם גלובל של שלמה קאליש, לצד הקרנות סקויה, בנצ'מרק ו-Tallwood, וכן המשקיעים האסטרטגיים - את'רוס (כיום חלק מקוואלקום) ומארוול.

בקוואלקום אישרו את דבר העסקה.

הרכישה החמישית של קוואלקום בישראל

תוך ארבע שנים הפכה ענקית השבבים לאחת החברות הפוריות בישראל מבחינת פעילות רכישות והשקעות. את הבליץ קוואלקום החלה באוקטובר 2010, עת רכשה בכ-75 מיליון דולר את חברת iSkoot, שפיתחה פלטפורמה שמאפשרת פיתוח יישומים חדשים לטלפונים הסלולריים של פעם, לפני שאלה השתדרגו והפכו לסמארטפונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ווילוסיטי. גלובס
ווילוסיטי/גלובס

שנתיים לאחר מכן שוב החליטה קוואלקום להכניס את היד לכיס, כשהפעם היה מדובר בחברת Design Art, שעסקה בתכנון מודמים ומערכות של תאי תקשורת קטנים לתחנות בסיס סלולריות ותשתיות תמסורת אלחוטית מהירה. הרכישה הושלמה באוגוסט 2012 תמורת 130 מיליון דולר.

שלושה חודשים לאחר מכן, קוואלקום השלימה את הרכישה השלישית שלה, עת רכשה את EPOS, שפיתחה טכנולוגיה המאפשרת שימוש בעט דיגיטלי על-גבי מסכים, תמורת 30 מיליון דולר.

מאז עברו עוד שנתיים ואת חודש יולי 2014 פותחת קוואלקום עם שתי רכישות. הראשונה הייתה רכישת הקניין הרוחני של חטיבת המצלמות של CSR ב-45 מיליון דולר והיום, כאמור, רכשה ב-300 מיליון דולר את Wilocity.

עם השלמת הרכישה החמישית, קוואלקום צפויה להעסיק בישראל כ-500 עובדים, רובם במרכז הפיתוח של החברה בחיפה לצד פעילות גם בערים כמו ירושלים והוד השרון.

קוואלקום מוכרת בישראל גם באמצעות זרוע ההשקעות שלה, Qualcomm Ventures. הקרן, אותה מנהל מוני חסיד, השקיעה עד היום בחברות מגוונות, בהן Waze, modu, TabTale, Tango, Corrigon ו-Magisto. יש לציין כי הפורטפוליו שלה מצביע על דפוס דומה במקרה של EPOS, במסגרתו קודם השקיעה בחברה ולאחר מכן רכשה - כפי שהתרחש היום עם Wilocity.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully