וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי טפחות מוכר את נכסי המקרקעין ב-6 סניפים

עירית אבישר

4.7.2014 / 7:24

שני סניפים מתוך השישה - בירושלים ובפתח תקוה - ייסגרו וימוזגו לסניפים אחרים

בנק מזרחי טפחות מממש נכסי מקרקעין. הבנק מציע בימים אלה למכירה שטחים של 6 סניפים במקומות שונים בארץ. שני סניפים מתוך השישה - בירושלים ובפתח תקוה - ייסגרו וימוזגו לסניפים אחרים. הארבעה האחרים יעברו למקום אחר, כנראה בשכירות לתקופה ארוכה. ארבעת הסניפים הנותרים שיעברו מקום הם בדרום ת"א, פרדס חנה חיפה ואשקלון. הבנק יקיים בשבועיים הקרובים מכרז למכירת ששת הנכסים.

מזרחי טפחות אינו הבנק היחיד שמבצע התייעלות ובחינה של מערך הסינוף, גם בבנק הפועלים ובבנק לאומי עושים תהליך שכזה. בנק הפועלים עשוי לסגור השנה 15 סניפים, זאת לאחר שבשנה שעברה מיזגו 13 סניפים (במקביל הבנק צפוי לפותח סניפים חדשים, בעיקר במגזר הערבי). גם בנק לאומי מצוי בתהליך שכזה, אם כי ככל הידוע בקצב נמוך יותר.

מערך הסינוף של מזרחי טפחות, שבניהולו של אלדד פרשר, קטן יותר מזה של שני הבנקים הגדולים. לבנק יש כיום מעל ל-130 סניפים, כשבמקביל למיזוגים שהוא עושה, הוא גם מתכנן לפתוח השנה סניפים חדשים. הבנק צפוי לפתוח סניפים חדשים במגזר הערבי, וכן הוא בוחן פתיחת סניפים באזור התעשייה בכפר סבא, ראש העין וביקנעם.

יחס היעילות במזרחי טפחות נחשב לטוב ביותר במערכת הבנקאית, והוא עומד על כ-59%, לעומת ממוצע של קרוב ל-70% במערכת הבנקאית. למרות יחס היעילות הטוב, בבנק מנהלים באדיקות את ההוצאות, ולכן מחפשים דרכים להתייעל, כמו במכירת נכסי מקרקעין. יחס היעילות הטוב משפיע כמובן לטובה גם על רווחיות הבנק. ביטוי נוסף לרווחיות הגבוהה יחסית של הבנק מתבטאת גם במדד ה-RAROC שפורסם השבוע במסגרת הדוח השנתי של בנק ישראל. מדובר במדד הבודק את התשואה על ההון המותאמת לסיכון. מהנתונים עולה כי הבנק הציג זו השנה הרביעית ברציפות את הנתון בטוב ביותר במדד זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully