וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בחו"ל שוכבים עשרות מיליארדי דולרים של ישראלים"

חן מענית

7.7.2014 / 16:31

מנהל רשות המסים שב וציין בכנס רו"ח כי הרשות קיבלה רשימות של אלפי ישראלים המחזיקים חשבונות בנקים, בעיקר באירופה: "נבדוק אלפים רבים, ובקרוב יתקבלו תוצאות"

מנהל רשות המסים, משה אשר, שב ומשגר אזהרה לישראלים המחזיקים הון לא מדווח בחו"ל. "אנחנו עושים עכשיו 'שינוי דיסקט' בשיטות העבודה במלחמה בהון השחור. עד עכשיו טיפלנו בבקשות בודדות לגבי חשבונות של ישראלים בחו"ל, אבל זה לא יעיל. מעכשיו אנחנו עוברים ל'מוד' של החלפת רשימות.

"קיבלנו כבר רשימות עם שמות של אלפים רבים של ישראלים שיש להם חשבונות בנקים עם סכומים משמעותיים, בעיקר באירופה, ונטפל בהם בקרוב", אמר היום (ב') אשר בכנס השנתי של לשכת רו"ח באילת. לדבריו, "בחו"ל שוכב הון שחור ענק של עשרות מיליארדי דולרים של ישראלים".

"עם חשבונית או בלי חשבונית"

אשר ציין כי הרשימות החדשות "נכנסו לעבודה" בחטיבת המודיעין והחקירות של רשות המסים. "בתקופה הקרובה תקבלו תוצאות משמעותיות ביותר לגבי מספר רב של ישראלים. אלפים. נבדוק את כולם. נבדוק מאיפה הכסף הגיע לחשבונות שלהם, האם יש להם הצהרות הון, איפה הריבית מאותם כספים, איפה יש תיק ניירות ערך, נבחן הכול", אמר.

אשר ציין כי מדינת ישראל נמצאת בשיעור הון שחור משמעותי. "הנושא של 'עם חשבונית או בלי חשבונית' קורה אצלנו כל הזמן. לעתים, גם לוקחים חשבוניות פקטיביות. יש מקרים רבים מאוד כאלה". אשר קבל על כך ש"בניגוד לגינוי הציבורי למי שמשתמט משירות צבאי, אנחנו לא יודעים להוקיע באופן מספק את מי שלא משלם מסים".

מנהל רשות המסים הבהיר כי כדי להילחם בהצלחה בהון השחור ובשאר הסוגיות שהרשות אחראית עליהן, היא זקוקה לטכנולוגיה אבל בעיקר לכוח אדם הרבה יותר משמעותי. "בסופו של דבר צריך להתמודד מול הנישום, והוא לא מוכן להתמודד מול מחשב. מי שעושה את זה בסופו של יום אלה עובדי רשות המסים. קלטנו עובדים, אבל צריך הרבה יותר מזה. נקלוט הרבה מאוד אנשים, ואני מקווה שבאמצעותם נגיע למחוזות שעד היום נשכחו".

"חצינו את יעד הגבייה"

אשר ציין כי רשות המסים עושה מאמצים להביא הרבה מאוד כסף למדינה בדרכים שונות. "הבאנו 240 מיליארד שקל, כשיעד הגבייה היה 234 מיליארד שקל. היעד השנה הוא של 250.3 מיליארד שקל", ציין.

ראש רשות המסים התייחס גם להתמודדות הרשויות עם חברות הארנק שנמצאת בקיפאון. "הגשנו למשרד האוצר המלצות לגבי חברות הארנק אבל שר האוצר שם את זה בינתיים ב'הולד' כדי לבחון את הדברים. צריך יהיה למצוא את האיזון בין הלגיטימיות לאי-לגיטימיות של החברות, לפני שניגשים להליכי חקיקה בעניינן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully