וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה שלילית בבורסה; קמטק זינקה 22.3%

קובי ישעיהו

7.7.2014 / 17:38

הסוחרים הגיבו לקרע בין נתניהו לליברמן ולמצב הבטחוני. פורסמו הפרוטוקולים של החלטת הריבית האחרונה: תומך אחד בהפחתת הריבית. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל

המסחר בבורסה בת"א נחתם היום (ב') בירידות שערים על רקע הקרע בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר החוץ אביגדור ליברמן, כאשר ברקע המצב הבטחוני המשיך להעיב. מדד המעו"ף השיל מערכו כ-0.9% בהובלת מניות התקשורת והבנקים, בעוד מדד ת"א 75 ירד ביותר מ-2%. זאת, במקביל לירידות בבורסות אירופה ובוול סטריט. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

בורסה. גלובס
בורסה/גלובס

ישראל ביתנו והליכוד נפרדות: על רקע העימות בין שר החוץ, אביגדור ליברמן, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כינס יו"ר ישראל ביתנו מסיבת עיתונאים בכנסת שבה הוא הכריז על פירוק הסיעה המשותפת הליכוד-ביתנו. ליברמן לא פורש בשלב הזה מהממשלה. הבוקר (ב') נפגש ליברמן עם נתניהו ועדכן אותו על החלטתו. הפרידה של ישראל ביתנו מהליכוד תותיר את נתניהו עם סיעה של 20 מנדטים בלבד ועם קואליציה רופפת שתתתקשה לבצע מהלכים ולהעביר הצעות חוק.

בנק ישראל פרסם הבוקר את הפרוטוקולים של החלטת הריבית האחרונה. חמישה חברים תמכו בהותרת הריבית ברמה של 0.75%, וחבר אחד הצביע בעד הפחתתה ב-0.25%. בבנק ישראל מציינים כי האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עומדת בגבול התחתון של היעד אך צפויה לרדת אל מתחתיו בחודשים הקרובים. עם זאת, הציפיות לשנה מכל המקורות נמצאות בתוך היעד, והציפיות לטווחים הארוכים נמצאות בקרבת מרכז היעד. תמונת הפעילות הריאלית העולה מהנתונים והאינדיקטורים שנוספו החודש מצביעה על כך שהמשק ממשיך לצמוח בקצב מתון, בדומה לזה של המחצית השנייה של 2013.

משרד האוצר צופה כי קצב הצמיחה ב-2014 יעמוד על 2.95% ועל 3% ב-2015, כך לפי סקירה שהציג אתמול (א') בישיבת הממשלה הכלכלן הראשי במשרד האוצר, יואל נוה. בסקירה שפרסם האוצר הוא מציין כי קצב הצמיחה ירד בשנים האחרונות לקצב של 3%, לעומת קצב צמיחה ממוצע של עד כ-4.5% בשנים 1990-2010. לפי הערכת האוצר, בניכוי תרומת הגז, קצב הצמיחה בשנים 2012-2019 צפוי לעמוד על 2.9% בממוצע.

כלכלני הראל פיננסים מציינים בסקירתם השבועית כי שוק המניות המקומי מתפקד בשבועות האחרונים פחות טוב מהשווקים בחו"ל. להערכתנו, יש עדיפות לחשיפה למניות הכבדות יותר בתקופה זו. "אנו ממשיכים לשמור על נתח גדול מהתיק המנייתי בשוק המקומי, מאחר שברמות המחירים הקיימות בשוק, הבאות לידי ביטוי בין היתר ברמות המכפילים, השוק המקומי זול יותר משווקים אחרים בעולם".

אתמול ננעל יום המסחר בבורסה ביציבות, כאשר מדד המעו"ף נותר ללא שינוי בעוד מדד ת"א 100 ירד בפחות מ-0.1%. זאת לאחר שביום שישי לא התקיים מסחר בניו-יורק ואילו באירופה הסתיים המסחר במגמה מעורבת. מחזור המסחר נותר נמוך והסתכם בכ-392 מיליון שקל.

"דירוג האשראי של אי.די.בי פתוח (414.00 6.71% -) משקף בעיקר את רמת המינוף הגבוהה של החברה", כך נכתב בסקירה שפרסמה אתמול חברת הדירוג מעלות, שעדכנה את דירוג האשראי של אי.די.בי פתוח ל-'BB'. להערכת חברת הדירוג, רמת המינוף הנוכחית של החברה "עשויה להערים קשיים משמעותיים על מאמצי מחזור חוב עתידיים במערכת הבנקאית או בשוק ההון". במעלות מציינים כי למרות השיפור הניכר שחל ברמת הנזילות של אי.די.בי פתוח פרופיל הנזילות של אי.די.בי ממשיך להיות מוגדר כ"חלש", כפי שמשתקף בפער משמעותי שעדיין קיים בין מקורות החברה לבין השימושים שלה בשנת 2015.

קבוצת דלק (137,100 1.86%-) הודיעה אתמול כי בסוף השבוע חתמה על מזכר הבנות בלתי מחייב למכירת 47% ממניות חברת הביטוח הפניקס, בסכום של כ-1.7 מיליארד שקל, בפרמיה של 16% מעל לשווי השוק של הפניקס.

חברת מדיקל (287.8 3.49%-) הודיעה היום על סיום כהונתו של מנכ"ל החברה, מר ריק רנדל, החל מ- 9 ביולי 2014. דירקטוריון החברה החליט על מינוי ועדה לאיתור מנכ"ל קבוע לחברה. עד לאיתור מנכ"ל קבוע לחברה, בכוונת החברה למנות את יו"ר הדירקטוריון, איתן נחום, כמנכ"ל זמני של החברה בנוסף על תפקידו כיו"ר.

קבוצת עזריאלי (11,250 0.18%-) דיווחה ביום חמישי לאחר סיום המסחר כי בישיבת הדירקטוריון שהתקיימה, לאור התדרדרות במצבו הבריאותי של יו"ר הדירקטוריון, דוד עזריאלי, מינה הדירקטוריון את בתו דנה עזריאלי כממלאת מקומו.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully