וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים

משה גולן

7.7.2014 / 23:17

אנליסטים: קצב יצירת המשרות בארה"ב יביא להעלאה מוקדמת של הריבית. שטיגליץ: מודאג מהרמות הגבוהות של שוק המניות . מחר תיפתח עונת הדוחות לרבעון השני

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בירידות שערים, לאחר סוף שבוע ארוך בגין יום העצמאות האמריקני. ללא נתוני מאקרו היום, דוח התעסוקה החיובי שפורסם ביום חמישי עמד במוקד. מחר תיפתח עונת הדוחות לרבעון השני ובהמשך השבוע יתפרסמו נתוני מאקרו מהותיים.

וול סטריט. גלובס
וול סטריט/גלובס

ביום חמישי ננעלו המדדים המובילים בעליות כאשר מדד הדאו ג'ונס טיפס לשיא היסטורי של כ-17 אלף נקודות בתום יום המסחר המקוצר שננעל ב-20:00 לרגל יום העצמאות האמריקני. זאת לאחר שפורסם באותו היום כי נוספו למשק האמריקאי 288 אלף משרות בחודש יוני ושיעור האבטלה ירד ל-6.1%, נתונים מפתיעים שעקפו בהרבה את התחזיות בשוק. ביום שישי לא התקיים מסחר.

"דוח התעסוקה החזק לחודש יוני עשוי להיות רק יריית הפתיחה למחצית שנייה חזקה מאוד בכלכלה האמריקאית", כך מעריך יניב חברון, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס. "נראה כי למרות 'האדישות' שמפגין הפד, היעדים הכלכליים, הן ברמת השכר והן ברמת האינפלציה, עתידיים להיות מושגים כבר לקראת סוף השנה. בתרחיש זה, בפד יתקשו לספק הסברים נוספים לדחיית העלאות הריבית, מה שיוביל כמובן לשיפור בתחזיות ולעליית תשואות חדה יותר", מציין חברון.

מנגד, זוכה פרס נובל לכלכלה ג'וזף שטיגליץ אמר אתמול בראיון ל-CNBC כי הוא מודאג מהרמות הגבוהות של שוק המניות וכי הן כלל אינן משקפות את קצב ההתאוששות של הכלכלה הריאלית בארה"ב.

מארק לוצ'יני, אנליסט השקעות ראשי ב-Janney Montgomery Scott, אומר כי "נראה כי השוק יורד בלי חדשות כלשהן מאחורי הדברים". לדבריו, גורם אחד שמשפיע על השוק הוא דוח התעסוקה מיום חמישי, ש"עשוי לגרום לשינוי בנראטיב של הפד. קצב יצירת המשרות יביא לשיעור תעסוקה מלא מהר יותר מהצפוי".

היום אומנם לא פורסמו נתוני מאקרו, אך המשקיעים נושאים עיניהם לעבר עונת הדוחות לרבעון השני שתיפתח מחר וכן לפרוטוקלי ישיבת הריבית הקודמת שיפורסמו בהמשך השבוע.

מניות Lorillard (63.76 1.01%-) ו-Reynolds American (61.46 0.16%-) עמדו במוקד בעקבות דיווח ב-CNBC לפיו הן עשויות להודיע על מיזוג בסוף החודש.

מניית גו-פרו, שזינקה בחדות מאז הונפקה ב-26 ביוני, נסחרה היום בתנודתיות, בין היתר בשל פעילות ערה בזירת האופציות שלה. קינג דיגיטל (20.85 4.66%-), יצרנית משחק הקנדי קראש עקפה היום את המחיר שבו היא הונפקה בחודש מארס השנה - 22.5 דולר.

‎‎חברת אורבוטק (16.44 5.05%+), יצרנית מערכות הבדיקה למכשירים אלקטרונים, הודיעה היום על הרכישה הגדולה בתולדותיה: החברה תשלם 370 מיליון דולר במזומן תמורת החברה הבריטית ‏‏SPTS‏ הפועלת בתחום תעשיית המארזים המתקדמים לשבבים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully