וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע הופסקה העבודה בנמל אשדוד?

שי ניב

8.7.2014 / 11:56

הוועד הורה לעובדים לעזוב את מקומות העבודה. יו"ר הוועד שושן: "יש עובדים שמצאו עצמם במנופים הגבוהים, ללא כל אפשרות של מיגון סביבם". בהנהלה זועמים: "על דעת עצמו"

ועדי העובדים בנמל אשדוד הורו היום (ג') לכלל העובדים, גם אלה שאינם שוהים במרחבים פתוחים, לחזור לבתיהם לאחר מטחי הירי הכבדים לעבר העיר בין השעות 10:00-11:00. העיר מטווחת, אמרו בוועד, ועל כן עד שהמצב יירגע ראוי שהעובדים יחזרו לילדיהם.

"יש עובדים שמצאו עצמם במנופים הגבוהים, ללא כל אפשרות של מיגון סביבם" אמר יו"ר ועד עובדי הנמל, אבינועם שושן, "על מנת למנוע אסונות מיותרים, הורינו לעובדים להפסיק את העבודה ולשהות בקרבת מרחבים מוגנים".

"ברגע שהמצב הביטחוני יאפשר" אמר שושן "ניתן הוראה לעובדים לחזור מיד למקומות העבודה. איננו רוצים לקחת אחריות שלא לצורך על חיי וביטחון עובדי הנמל ולהעמיד אותם בסכנת חיים בשל העבודה בנמל".

ביקור של "גלובס" בבית הקפה "גרג" ובמסעדת "שיפודי ציפורה" שבבעלות יו"ר הוועד המושעה אלון חסן, מגלה כי שם העובדים נותרו בעבודה תחת אותם מטחי ירי ממש. על פי הערכות, ההחלטה של ועדי העובדים בנמל נובעת מהסכסוכים התדירים מול הנהלת הנמל.

בהנהלת הנמל תקפו בחריפות את ההודעה של הוועדים והודיעו על השעייתו של שושן, שנחשב לאיש החזק מקרב הוועדים אחרי חסן. "יו"ר ועד תפעול אבינעם שושן החליט על דעת עצמו, בלי לקבל אישור ובלי לידע איש, להורות לעובדי התפעול לנטוש את תחנות העבודה בנמל, בזמן שמדינת ישראל נמצאת במצב חרום. אבינעם שושן חרג מסמכותו והפר בכך כל נורמה אזרחית. זאת במיוחד לאור ההערכות המיוחדת של הנהלת החברה למצב הביטחוני שהחלה כבר ביום חמישי שעבר, בה הופעל מערך הביטחון והחרום הנמלי, אשר נותן מענה לאיום הביטחוני", נמסר מהנהלת הנמל.

"הנהלת החברה רואה התנהלות זו התנהלות שערורייתית, במיוחד לאור הכרזת פיקוד העורף על מצב מיוחד בעורף. הנמל מוגדר כמפעל חיוני וחובה על העובדים להיות בנמל ולעבוד על פי חוק. אלו ימים בהם מדינת ישראל והחזית האזרחית זקוקה לנמל אשדוד והנמל יעמוד לצידה של מדינת ישראל ככל שיידרש. הנהלת החברה קוראת לעובדי התפעול לחזור מידית לעבודה רציפה".

נזכיר כי שושן משמש גם חבר מועצת העיר אשדוד. עוד נציין כי בשיא הירי על אשדוד נצפו עובדי חברת החשמל מטפסים על עמוד חשמל במחלף אשדוד כדי לתקן תקלה.

  • עוד באותו נושא:
  • נמל אשדוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully