וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוק איתן: גידול בהזמנות באתרי רשתות המזון

אפרת אהרוני

9.7.2014 / 15:04

החשש מהאזעקות עושה שלו, וברשתות המזון מרגישים זאת היטב: ישראלים רבים מעדיפים לקנות קרוב לבית, או בכלל להזמין באינטרנט

סטטוס שפרסם אתמול (ג') עמוד האתר הקולינרי "על השולחן" עורר את חמתם של הגולשים: "הלילה השחור של מסעדות גוש דן - למעלה מ-50% ביטולים", קבעה הכותרת, והתגובות הנזעמות מחו על ההגדרה "לילה שחור" בהקשר של תפוסת מסעדות, בעוד המוני אזרחים שוהים במקלטים.

הניסוח אכן לא היה משופע טאקט, אולם הוא משקף נתון הגיוני: יורים טילים? אנשים יוצאים פחות. מנגד, הצורך להצטייד כמו שצריך בעת חירום, בדרך לשהייה אפשרית במקלט, הובילה לא מעט אנשים לרכישת מזון מרחוק - אם בסניפי האונליין של רשתות המזון ואם בהזמנות מזון מרחוק ממסעדות ובתי מזון מהיר, כפי שיעידו לא מעט מסעדות ורשתות שהיו נתונות בעומס גדול של הוצאת משלוחים דווקא תחת אש.

"זה קצת עצוב", אומר עמרי אבקסיס, מנהל אסטרטגיית שיווק באתר "סיטון", "אבל אכן רואים קשר ישיר בין המצב הביטחוני לקניות מרחוק".

אתר "סיטון" הוא סופרמרקט מקוון יחסית חדש, ללא סניפים, המתבסס אך ורק על משלוחים ומשווק מוצרים יבשים (כלומרף לא מוצרי חלב, ירקות ופירות).

"קניות מזון הן עדיין דבר הכרחי בכל מצב שהוא, ואצלנו ראינו אתמול עלייה דרמטית וברורה של 70% בהזמנות", מוסיף אבקסיס. "כרגע אנחנו באתר 'סיטון' שוקלים לעשות מהלך שיסייע לתושבי הדרום עם משלוחים חינם - למרות שעוד לא הגענו רשמית לאזור, וכיום אנחנו עוד לא משווקים בו. כנראה נוכל גם לסייע לתושבים עם מוצרים חינם מתנת אסם, אנחנו רוצים מאד לעזור בתקופת המתיחות".

אבקסיס מספר כי בהזמנות בולטים מוצרי יסוד כמו שימורים, חיתולים ומזון תינוקות, לצד חטיפים ומוצרי אינסטנט להכנה מהירה.

גלעד שמחוני מהאתר מיי סופרמרקט (MySupermarket.co.il), המרכז את חנויות המזון המאפשרות הזמנה מרחוק, מעיד כי "גם בעמוד ענן הייתה עלייה מאוד גדולה בקניות אונליין, ודאי ביישובים שקרובים לקו האש. אין ספק שאנשים מעדיפים לשבת בבית ולא לצאת, ומצד שני צריכים להיערך בהתאם - כך שהזמנה מרחוק היא בהחלט פתרון".

לדבריו, "אם בודקים את אזור אשדוד, הרי שאתמול הייתה עלייה של 250% בהזמנות לעומת יום שלישי שעבר".

ברשת מגה מספרים כי לצד עלייה בהזמנות אונליין - 40% יותר מהרגיל ביישובי הדרום, על-פי הדיווחים - נרשם מסחר ערני במיוחד בסניפים העירוניים, אלה הסמוכים אל בתי הלקוחות, לעומת הסניפים המוזלים המרוחקים.

רשת מגה הודיעה היום (ד') כי היא מעניקה שירות משלוחים חינם לרוכשים באמצעות מגה באינטרנט ל-62 יישובים באזור עוטף עזה ולערים הנמצאות בטווח ירי הרקטות, בהזמנה של 180 שקל ומעלה, וכן נערכת לתגבור מספר המשלוחנים והמלקטים בסניפים כדי לעמוד בביקושים ובעומס הצפוי.

גם בשופרסל מדברים על תגבור מסיבי של כוח-האדם באזור הדרום, כשעובדים מאזור המרכז נשלחים לסייע בסניפים.

"אתמול לא הרגשנו תנועה ערה יותר בחנויות", מספר רמי לוי על הרשת בבעלותו, "הרבה אנשים פחדו להגיע. באונליין הורגשה עלייה של 7%-8% במכירות, בהשוואה לשבוע רגיל. מצד שני, דווקא הסניפים בדרום הפתיעו: המכירות בהם נשארו כרגיל, ואם לוקחים בחשבון את העובדה שהסניפים שלנו בדרום - באר-שבע, אשדוד, אשקלון - אינם בסביבה עירונית ומחייבים בדרך-כלל נסיעה במיוחד, ואת ההנחה שהרבה אנשים העדיפו לקנות בסביבתם הקרובה, יכול להיות שמדובר בסך-הכול גם בסוג של נהירה. אלה שיצאו לקנות במיוחד התקזזו עם אלה שלא התרחקו מהבית".

את הנטייה לקנות אונליין בעיתות מצוקה מעודדים גם ברשתות שאינן מזוהות עם מוצרים לשעת חירום: כך למשל מציע אתר האופנה Adika משלוחים חינם לכל חלקי הארץ בקנייה מעל 60 שקל לרגל המצב.

"בעקבות המצב הביטחוני והנחיות פיקוד העורף להישאר בקרבת מרחב מוגן", הודיע דדי שוורצברג, מנכ"ל ומבעלי אתר Adika, "תוציא החברה שליחים באופן עצמאי ללא חיוב עד בית הלקוח מבלי הצורך לסור לדואר, עד להודעה חדשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully