וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הודחתי מקורס באל על בגלל שזומנתי למילואים"

10.7.2014 / 4:08

בת 25 שפוטרה מהחברה הגישה תביעה בה טענה כי מאל על נמסר לה שהיעדרות בגלל למילואים "אינה מקובלת". בתשובת החברה נטען כי גם כיום, אם ייקרא חניך בצו 8, הכשרתו תוקפא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למצולמת אין קשר לנאמר בכתבה. דיילת אל על/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלפי צווי 8 נשלחו לחיילי מילואים בימים האחרונים בעקבות פתיחת מבצע "צוק איתן", ורבים ייאלצו להיעדר מלימודים, ממקומות העבודה ומהמשפחות. אלא שבצד הקושי הזה, הגדילה לעשות "אל על", כשהבהירה שחניכים בקורס דיילי ודיילות קרקע יושעו אם יתגייסו כעת.

הדבר התברר אתמול (רביעי) בבית הדין לעבודה בתל אביב, במהלך דיון בתביעה שהגישה צעירה בת 25 שפוטרה, לטענתה, משום שנקראה לשירות מילואים בזמן הכשרתה לתפקיד. בכתב התביעה נגד נגד אל על, טענה כי היא הודחה על אף שסיימה את הקורס, וכי בחברה הובהר לה שהיעדרות בגלל למילואים "אינה מקובלת". היא אף הציגה שיחה שקיימה בנושא עם מנהלת משאבי האנוש בחברה, יעל נבו, ועם ממונה נוספת, שהציעו לה לדחות את השירות.

"צוק איתן": כותרות נוספות
האיש שמאחורי ירי הרקטות לישראל: מוחמד דף
בגרות תחת אש: אלפים ייבחנו היום בממ"דים
"מכונית עיתונאים הופצצה בעזה, אחד נהרג"

"אם אני לא מעוניינת להגיש ולת"ם? (ועדה לתיאום ימי מילואים, ג"ג)", אמרה הצעירה. "אז את צריכה לשקול מה חשוב לך יותר", נענתה על ידי המנהלות. עוד הובהר לה, כך לפי כתב התביעה, כי אם היא מתעקשת לצאת לשרת, זה אמנם מוערך ברמה הערכית, אולם זה יוביל לכך ש"דרכיהן ייאלצו להיפרד". "אני בעד שכל המדינה תעשה מילואים, אבל לא באוגוסט", נאמר לה, לטענתה.

שירות המילואים אמנם נדחה בסופו של דבר, אולם הצעירה שקיוותה להיות דיילת לא זכתה להמשיך לעבוד באל על, ואמרה שהובהר כי פיטוריה "נובעים אך ורק בשל חוצפתה והתעקשותה לצאת לשירות המילואים במועד שאינו לרוחה של הנתבעת". כעת היא תובעת 50 אלף שקלים פיצוי.

בדיון בבית המשפט העידה הממונה על משאבי האנוש. במסגרת החקירה הנגדית שערך עורך הדין רם גמליאל נטען כי הצעירה פוטרה משום שלא סיימה את הקורס. "את אומרת שכל חניך בקורס, לאורך הקורס ולאורך החניכה, וכמה חודשים לאחר החניכה, אינו יכול לעשות מילואים?", תהה עו"ד גמליאל. "לא אמרתי שלא יכול, אפשר לפתור את זה בצורה אחרת. אפשר להקפיא את החניכה ולעשות מילואים בתום החניכה".

גמליאל: "כרגע יצאו חיילים למילואים?"

נבו: "לא".

גמליאל: "ואם חניך ייקרא בצו 8?"

נבו: "ודאי שהוא ייצא".

גמליאל: "ותוקפא לו החניכה?"

נבו: "יכול להיות, תלוי בסטטוס שלו. כל סיבה שחניך עוזב את ההסמכה שלו, החניכה שלו מוקפאת. אני לא רואה בזה בעיה. הוא יתחיל מחדש".

תגובת אל על

מאל על נמסר: "המדובר בתביעה התלויה ועומדת של מי שהייתה חניכה בקורס דיילי קרקע, שהשתתפותה בקורס הופסקה בשל חוסר התאמתה לתפקיד. החניכה טוענת בתביעתה כי הדבר נבע בשל זימונה לשירות מילואים שמשך תקופה של כחודש ימים. טענה זו הוכחה כלא נכונה במסגרת דיוני ההוכחות שהתקיימו בשבוע האחרון.

הציטוט שהובא מתוך הדיון היום הוא ציטוט חלקי שהוצא מהקשרו ומשקף רק חלק מהתיאור שהוצג בפני בית הדין באשר לחשיבות הנוכחות של חניך בקורס כחלק מתהליך ההסמכה.

העדה ציינה במהלך הדיון, כי כל סיבה בגינה חניך עוזב את ההסמכה שלו (כשבמסגרת התביעה דובר על היעדרות לתקופה ממושכת של כחודש ימים), לרבות שירות מילואים, יכולה להוביל להקפאה של תקופת החניכה ולהשלמת ההסמכה הנדרשת במועד אחר.

כפי שהובהר במהלך הדיון, בחלקים שלא צוטטו, מטרת הקורס היא להכשיר את החניכים לתת שירות לנוסעי חברת התעופה. היעדרות של חודש מהקורס מכל סיבה שהיא, פוגעת ביכולתם להשלים את ההכשרה כנדרש ומצריכה הכשרה מחודשת על מנת לשמר את הידע והיכולת שצבר במהלך הקורס".


לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully