וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לייצוגית נגד הטוטו: מטעה לגבי סיכויי הזכייה בווינר

מיכל רז-חיימוביץ'

10.7.2014 / 17:50

התובע: הטוטו מציג בכוונה יחסי השקעה-זכייה שונים במקרים של משחקים זהים, כך שהמהמרים מוטעים לגבי כדאיות ההשקעה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד המועצה להסדר ההימורים בספורט הוגשה היום (ה') לבית המשפט המחוזי מרכז.
התובע, באמצעות משרד עורכי הדין אליהו מלך ושות', טוען כי ההתנהלות של המועצה להסדר ההימורים פסולה בדרך של תרמית/הטעיה/גזל וכדומה, בניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן. הטענות סובבות סביב המשחק ווינר, שפופולרי בעיקר בימים אלה סביב משחקי המונדיאל.

משחקי הווינר מתבססים על זכיות בהתאם לניחוש נכון של תוצאות משחקים. הטענה היא שהמועצה להסדר ההימורים בספורט מציגה בכוונה תחילה יחסי השקעה-זכייה שונים במקרים של משחקים זהים, כך שהמהמרים מוטעים באשר לכדאיות ההשקעה.

במילים אחרות, מוצעת אפשרות להמר על אותה תוצאה באותו המשחק בכמה אופציות (שכולן למעשה משקפות את אותו משחק ואת אותה התוצאה), אולם בכל אחת מהן מוצגים יחסי השקעה וזכייה שונים, כך שמי שיזכה באופציה המקפחת לכאורה ירוויח פחות ממה שהיה מרוויח אילו היה משקיע באופציה המועדפת שלא היה חשוף אליה.

לשם הדוגמה המובאת בכתב התביעה מוזכר משחק שנערך במסגרת המונדיאל בין נבחרת גרמניה לנבחרת אלג'יריה. אחת האפשרויות שהוצעו למהמרים היא שגרמניה תנצח את אלג'יריה ובמשחק ייכבשו פחות מ-1.5 שערים: יחס הזכייה/השקעה במקרה כזה עמד על 3.95 שקל: כלומר, מהמר שהשקיע 100 שקל על ניצחון של גרמניה יקבל 395 שקל. כל תוצאה אחרת מן הסתם, מלבד 0-1 לגרמניה - לא עומדת בקריטריון הזכייה להימור הנ"ל.

אלא שלפי הטענה, במקביל הציע ווינר להמר על תוצאה מדויקת של 0-1 במשחק לטובת נבחרת גרמניה (אותו הימור למעשה), אולם כאן הוצג יחס זכייה של פי 6, כך שבהשקעה של 100 שקל באפיק כזה יניב המהמר זכייה של 600 שקל – מכאן שיש שני פרסים שונים, שההפרש ביניהם הוא משמעותי על אותה תוצאת משחק, כאשר אפיק ההימור הוא שמייצר את האפליה.

שתי אפשרויות שונות עבור אותה התוצאה הוצעו בווינר גם אילו אלג'יריה הייתה המנצחת: יחס ההשקעה/זכייה עמד על פי 12 אילו אלג'יריה הייתה המנצחת בפחות מ-1.5 שערים, כלומר תוצאה של 0-1 בלבד האפשרית במקרה כזה, בעוד שמי שהימר כי אלג'יריה תנצח בתוצאה 0-1 בדיוק היה זוכה ביחס של 17.5 להימור כזה.

"למעשה מדובר בקביעת שני יחסי השקעה השונים זה מזה באופן מהותי, למרות שכדי לזכות בהימור זה צריך שתוצאת המשחק תהיה זהה בשני המקרים", צוין בכתב התביעה.
עוד נטען כי לא מדובר בדוגמה חד-פעמית אלא אחת מני רבות, וכי לא מצופה ממהמרים לעשות עבודת מחקר טרם השתתפותם במשחק, וכי הצגת כמה אופציות למהמרים בווינר היא בגדר הטעיה מכוונת.

בכתב התביעה הוגדרה קבוצת הצרכנים שנפגעו ככוללת את כלל המהמרים בתקופה של 7 שנים, כשההערכה היא כי סכום הפיצוי הוא 30 מיליון שקל. (ת"צ 21247-07-14).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully